۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 259469

مدیر عامل گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی‌ ایران (مپنا) با اعلام هشدار مبنی بر این که اگر دولت بی پول شود خاموشی می تواند یک تهدید جدی باشد گفت: تا وقتی که اقتصاد صنعت برق اصلاح نشود، وضعیت آن در ابهام و هاله‌ای از سوالات باقی می‌ماند.

دولت بی پول شود خاموشی تهدید است

عباس علی‌آبادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در مورد شرایط کنونی صنعت برق با توجه به بدهی های هنگفت وزارت نیرو گفت: خوشبختانه در حال حاضر به مساله اقتصاد صنعت برق توجه می‌شود، اما روند بسیار کند است.

وی با تاکید بر این‌که برق، یک نیاز جدی و رو به رشد در کشور است گفت: تامین برق به عنوان وظیفه و تکلیف دولتی مطرح است به همین دلیل به هر قیمتی که شده در برق سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل گروه مپنا اظهار کرد: اگرچه طی سال‌های گذشته روند توسعه برق کند شده ولی واقعیت این است که هر گاه به مرز کمبود و خاموشی می رسیم از محلی پول تامین شده و در این بخش هزینه می کند.

علی‌آبادی ادامه داد: امیدوارم دولت به بی پولی نخورد چرا که در غیر این صورت خاموشی می‌تواند یک تهدید جدی باشد.

مدیر عامل گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی‌ ایران (مپنا) همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برق می تواند این صنعت را نجات دهد گفت: 140 هزار میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم و بیشتر به سطوح پویا از طریق برق یارانه داده می‌شود.

توزیع یارانه با اصلاح اقتصاد عادلانه‌تر است

علی‌آبادی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار میلیارد تومان یارانه به طور مساوی بین مردم توزیع می شود اما یارانه‌ای که در برق تخصیص می یابد به صورت نامساوی تقسیم شده و با توجه به مصرف برق بیشتر در بخش طبقات پولدارتر، یارانه بیشتری به این طبقه تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر این‌که در صورت توجه به شرایط فوق ضرورت اصلاح اقتصاد صنعت برق و ساماندهی آن درک می‌شود گفت: مردم نیز این مساله را می فهمند و باید برایشان توضیح داد.

مدیر عامل گروه مپنا تاکید کرد:‌ در نهایت این ثروت به صورت غیر مستقیم در قالب اشتغال ، خدمات و یا افزایش دستمزدها به مردم برمی گردد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.