عضو کمیسیون تلفیق و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه در جلسه عصر یکشنبه این کمیسیون، گفت: ظرف سه روز آینده میزان و قیمت فروش نفت و نرخ ارز در کمیسیون تلفیق مجلس تعیین خواهد شد و دولت به اندازه درآمدهای وصولی وظیفه اجرایی خواهد داشت.

وظیفه اجرایی دولت به اندازه درآمدهای وصولی/ تعیین نرخ ارز و میزان فروش نفت تا سه روز آینده

ابوذر ندیمی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه 1394 با 21 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع و درمجموع با 58 درصد آراء در نشست کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از فردا(دوشنبه)بند به بند و تبصره به تبصره وارد بحث درآمدی بودجه خواهد شد، تصریح کرد: کمیسیون تلفیق حدکثر در دو هفته آینده وضعیت بودجه کشور را مشخص خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ظرف سه روز آینده مسائل مربوط به میزان و قیمت فروش نفت و نرخ ارز و همچنین وضعیت مالیات در بودجه را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به دغدغه های نماینده دولت در جلسه کمیسیون تلفیق گفت: دولت می خواهد با توجه به مصارف کشور در خصوص اداره جامعه با کمبود منابع روبرو نگردد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در نشست کمیسیون تلفیق، عدم تحقق درآمدهای مشخص شده ازسوی دولت در بودجه به معنی کسری بودجه نخواهد بود و دولت به اندازه درآمدهای وصولی وظیفه اجرایی خواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه از فردا(دوشنبه) وضعیت درآمد نفتی از نظر میزان فروش، قیمت، نرخ ارز و مالیات و ارتباط آن با مصارف کشور در بودجه آغازمی شود، گفت: تغییرات بودجه از ساختار تا محتوا طبق قانون زیر نظر نمایندگان مجلس صورت خواهد پذیرفت.

براساس آئین نامه داخلی مجلس پس از تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس به منظور بررسی بودجه، اعضای این کمیسیون 15 روز فرصت خواهند داشت تا جزئیات لایحه بودجه پیشنهادی از سوی دولت را بررسی کنند که البته با موافقت رییس مجلس مهلت 15 روزه کمیسیون تلفیق تا یک ماه افزایش می یابد، پس از آن لایحه بودجه به منظور بررسی و تصویب نهایی به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.