۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 259651

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با توصیه به اینکه افراد در فصل زمستان موادخوراکی مانند لبو و چغندر پخته، فرنی و باقلا را حتی‌المقدور خودشان تهیه کنند، نسبت به خرید این مواد از دست‌فروشان هشدار داد.

از دست‌فروشان خرید نکنید

بهمن خدادادیان در گفت و گو باایسنا، با بیان اینکه اساس تهیه فرنی از شیر است، اظهار کرد: موادی مانند شیر به سرعت آلودگی‌های محیط را جذب کرده و آلوده می‌شوند و قطعا تهیه و عرضه آن توسط دست‌فروشان می‌تواند آلودگی بالای آن را رقم بزند.

به گفته خدادادیان، خرید فرنی از دست‌فروشان می‌تواند ابتلا به بیماریه‌ای عفونی را رقم بزند و موجب مسمومیت غذایی حاد در افراد شود.

‌کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حتی اگر دست‌فروشان از مواد با کیفیت جهت تهیه فرنی، لبو و چغندر پخته استفاده کنند، باز هم شرایط پخت و عرضه آنها به گونه‌ای است که این مواد آلوده می‌شود.

خدادادیان با توصیه به مردم در خصوص خرید اینگونه مواد از مراکز فروش معتبر، بر لزوم جمع‌آوری هرچه سریعتر دست‌فروشان از سطح شهر تاکید کرد.

این کارشناس بهداشت محیط تصریح کرد: وجود دوره‌گردها در سطح شهر به ویژه در زمان غروب که وضعیت نامناسیی را در سطح شهر رقم می‌زند، به عنوان دغدغه‌ای برای ما مطرح است که بارها آن را با اجراییات شهرداری در میان گذاشته‌ایم.

وی تصریح کرد: به هنگام غروب شاهد حضور دست‌فروشان دوره‌گرد در میادین ورودی، پارک کوهستان و سایر نقاط شهر هستیم که وضعیت نامناسبی را رقم می‌زند و این وظیفه اجراییات شهرداری است که هرچه سریعتر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

به گفته خدادادیان، خرید مواد خوراکی از این دست‌فروشان احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی، انگلی و روده‌ای را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.