قدس آنلاین–ایلام-غلامرضا محمدمرادی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام گفت: 12 موقوفه در شهرستان ایلام سند دار می شوند.

12 موقوفه در ایلام سند دار می شوند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیدسجاد حسینی مقدم با بیان اینکه 12 موقوفه اماکن متبرکه و امام زاده در شهرستان ایلام تا پایان بهمن ماه سال جاری سند دار می شوند، اظهارداشت: این اداره در راستای صدور سند اماکن متبرکه تا پایان سال 92، سند 19 موقوفه در شهرستان ایلام صادر شده بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری نیز 5 سند موقوفه امام زاده و بقاع متبرکه صادر شده که تا پایان بهمن این تعداد به 17 مورد افزایش خواهد یافت، افزود: نقشه utm، ثبت در سامانه ثبت اسناد و املاک و ثبت نام 67 موقوفه دیگر در دست اقدام بوده تا بعد از انجام مراحل کارشناسی تا پایان اردیبهشت سال آینده سند مالکیت آنها صادر شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام پایش اطلاعات دقیق از موقوفات، تثبیت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو نسبت به موقوفات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنها بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سند از جمله مزایای سنددارکردن موقوفات است، خاطرنشان ساخت: در صورت سند دار شدن این 12 موقوفه در شهرستان ایلام، تنها 20 مورد موقوفه دیگر فاقد سند موجود می باشد که بایستی با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط از جمله مسکن و شهرسازی مشکلات و موانع پیش روی اخذ سند آنها برداشته و اقدام به ثبت آنها شود.

 سیدسجاد حسینی مقدم به هزینه 120 میلیون ريالی سنددار کردن موقوفات شهرستان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای سنددارکردن مابقی موقوفات فاقد سند، اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.