عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه هر نوع تنبیه بدنی در مدارس خلاف قانون بوده و با متخلف در این حوزه به مثابه مجرم برخورد می‌شود٬ گفت: مجلس هیچ‌گاه به تصویب قوانین تنبیهی در مدارس رای نخواهد داد.

هر نوع تنبیه بدنی در مدارس غیرقانونی است/ تصویب قوانین تنبیهی در مدارس ممکن نیست
 
 
 

 منادی‌سفیدان در گفت وگو با  خانه ملت٬ با تاکید بر غیرقانونی بودن تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس٬ گفت: در صورت بروز چنین تخلفی در مدارس باید با متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه تنبیه انواع و اقسام گوناگونی دارد٬ افزود: در صورتی که تنبیه تبعات منفی فردی از لحاظ جسمی و روحی برای دانش‌‌اموزان به همراه داشته باشد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بساط هر نوع تنبیه بدنی در مدارس کشور برچیده شود٬ تصریح کرد: به طور حتم هیچ کسی مایل نیست فرزند خود را در مدرسه‌ای ثبت نام کند که مدیر آن به وسیله لوله پولیکا سعی در تربیت دانش آموزان و ترغیب آنان به درس خواندن دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه در بروز رفتارهای تنبیهی باید به اثرات سوء آن نیز توجه داشت٬ گفت: هیچ‌گاه تنبیه نمی‌تواند به پربار شدن ساعات درسی و همچنین رغبت دانش‌آموزان به ادامه تحصیل کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه با توجه به غیرقانونی بودن تنبیه بدنی در مدارس مجلس به حوزه تصویب قوانین تنبیهی در این راستا ورود نخواهد کرد٬ افزود: باید راهکارهای بهتری را جهت افزایش بهره‌وری و رشد تحصیلی با توجه به رشد علم در کشور جستجو کنیم.

وی ادامه داد: هر نوع تنبیه بدنی در مدارس خلاف قانون بوده و با متخلف در این حوزه  به مثابه مجرم و در مواردی حتی با مجازات دریافت دیه برخورد می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری جوابیه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر درنظر گرفتن سهم مساوی برای طرفین (مسئولان مدارس و دانش‌آموزان) در تدوین قوانین تنبیهی از سوی نمایندگان مجلس، تصریح کرد: مجلس هیچ‌گاه به تصویب قوانین تنبیهی در مدارس رای نخواهد داد اما با این حال باید دید محتوای پیشنهادات در این زمینه چیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.