قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بازی‌های رایانه‌ای خشن به دلیل وجود هیجان و اشتیاق در کودکان و جوانان، زمینه ساز بروز جرایم در جامعه می‌شود.

بازی‌های رایانه‌ای خشن زمینه ساز بروز جرایم

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  سیدعلی اصغر رفاهی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد پیشگیری‌ها باید در حوزه  فرهنگی و اجتماعی باشد چرا که اقدامات پیشگیرانه مانع بروز جرائم مختلف در جامعه می‌شود. 

وی تصریح کرد: کارهای فرهنگی در راستای پیشگیری از جرائم باید از مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود و در این سنین پیشگیری و برنامه‌های فرهنگی به مراتب تاثیرات فراوانی در جامعه خواهد داشت. 

رفاهی با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرائم، افزود: باید در حوزه پیشگیری به گونه‌ای برنامه ریزی و فعالیت کرد تا جرمی شکل نگیرد و جامعه‌ای ایمن و سالم داشته باشیم. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد خاطر نشان کرد: در برخی از کشور‌ها از جمله ژاپن کارهای فرهنگی را از مهدکودک‌ها آغاز می‌کنند و در ایران هم با برنامه ریزی و استفاده از کار‌شناسان متخصص و مجرب می‌توان در این زمینه اقدامات موثری را آغاز کرد. 

وی گفت: با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای در بروز و ترویج خشونت و جرائم خشن تاثیرات بسیاری دارد باید به وسیله آموزش در مدارس، کودکان، نوجوانان وجوانان با آسیب‌های نوپدید آشنا شوند. 

رفاهی افزود: به دلیل عدم اطلاع رسانی و آگاهی به فرزندان و در اختیار قرار دادن تلفن همراه به آن‌ها بدون توجه به نظارت و آگاهی دهی ، پرونده‌های قضایی بسیاری در زمینه‌های متعددی و بروز جرائم، تشکیل شده است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه ماهواره و اینترنت ترویج دهنده جرم است متاسفانه ابتلا و اعتیاد برخی از دانش آموزان به اینترنت یک معضل در جامعه به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.