11هزاربليت ورزشگاه 25هزارنفري دردست عراقي ها

به گزارش قدس آنلاين، تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون در مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا پس از استرالیا پرتماشاگرترین تیم بوده است، در حالی جمعه باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم عراق برود که احتمالا تماشاگران عراقی بیش از ایرانی‌ها باشند.

عراق در آخرین بازی مرحله گروهی در شهر کانبرا به مصاف فلسطین رفت و در حال حاضر حضور حدود 11 هزار تماشاگر عراقی در شهر کانبرا که برای تشویق تیم ملی عراق به این شهر آمده‌اند، گزارش شده است. گفته می‌شود با توجه به این که دوم شدن تیم عراق در گروهش از هفته گذشته قابل پیش‌بینی بود، تماشاگران عراقی بلیت‌های بازی مرحله یک چهارم نهایی را خریداری کرده بودند. از طرفی اول شدن ایران در گروهش تنها پس از بازی با امارات قطعی شد و ایرانی‌ها تا قبل از بازی با امارات نمی‌توانستند برای خرید اینترنتی اقدام کنند.

در حال حاضر حدود 2 هزار نفر ایرانی مقیم کانبرا هستند و پیش‌بینی می‌شود چند هزار نفر برای تماشای بازی ایران از شهرهای سیدنی و ملبورن به کانبرا سفر کنند. البته فاصله شهر سیدنی تا کانبرا حدود 3 تا 4 ساعت است که این احتمال وجود دارد که ایرانی‌ها از سیدنی به کانبرا بیایند.

به هر حال حدود 11 هزار عراقی که دیشب جشن و پایکوبی را در شهر کانبرا به راه انداخته بودند و تماشاگران پر سر و صدایی هم به شمار می‌آیند، قطعا در بازی جمعه حضور خواهند داشت. گنجایش استادیوم کانبرا 25 هزار نفر است که ایرانی‌ها امیدوارند سکوهای باقی مانده را تماشاگران ایران پر کنند.

 

همچنین گروهی از تماشاگران ایرانی تصمیم گرفته‌اند پس از بازی ایران و عراق در یک حرکت نمادین، زباله‌های داخل ورزشگاه را جمع و سکوهای استادیوم کانبرا را پاکسازی کنند.

تیم ملی تمرین‌های آماده‌سازی‌اش را در شهر متفاوت کانبرا پیگیری می‌کند. کانبرا برخلاف سیدنی و بریزبین و حتی ملبورن، هوای خنک زیر 20 درجه دارد و طی دو روز گذشته هم هوا ابری و بعضا با بارندگی همراه بوده است. در حالی که باران شدیدی در کانبرا در حال بارش است، هواداران ایرانی که برای تماشای تمرین تیم ملی و دیدن بازیکنان به محل تمرین آمده بودند، نتوانستند بازیکنان را ببینند. به خاطر همین موضوع آنها به هتل محل اقامت تیم ملی آمده و مقابل هتل تجمع کردند. حدود 50 هوادار ایرانی مقابل هتل ایستاده‌اند و ملی‌پوشان را تشویق می‌کنند. تعدادی از آنها هم اجازه یافتند تا به لابی هتل بروند و بازیکنان را ببینند.

این در حالی است که تیم ملی عراق قبل از ایران وارد هتل شد و تعدادی از هواداران عراق هم برای دیدن بازیکنان تیم ملی کشورشان مقابل هتل جمع شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.