رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق یک نماینده مجلس بین 3 میلیون و 700 تا 4 میلیون تومان است در حالی که پزشک در روستا اگر به کار دل بدهد می‌تواند 10 میلیون تومان بگیرد.

درآمد پزشک عمومی در روستا ۲ برابر حقوق نماینده مجلس است/ درآمد ۴ میلیونی نمایندگان/ زیرمیزی دیگر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، عبدالرضا عزیزی در دومین همایش پزشکان عمومی گفت: نگاه تحول در درمان و بهداشت بوده و در آینده به پیشگیری توجه خواهد شد. نگاه جامعه پزشکی متأسفانه امروز به وام‌های چند میلیونی با درصدهای بالاست یا حقوق‌های ناچیزی دارند.

وی ادامه داد: نظام سلامت با 8 هزار میلیارد تومانی که از سوی مجلس اضافه تخصیص داده شد اثری از خود بر جای گذاشته که نه تنها امروز زیرمیزی وجود ندارد بلکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی از 50 به 100 درصد رسیده است و امید به درمان ارتقای جدی یافته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید در جهت حفظ شأن جامعه پزشکی حرکت کرد، تمام تلاش نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت بر این است که جایگاه طب عمومی احیا شود و اجرای قانون که در ماده 32 برنامه پنجم به دولت تکلیف شده خرید راهبردی خدمات سطح‌بندی و نظام ارجاع است.

عزیزی ادامه داد: با وزارت بهداشت توافق کرده‌ایم نظام ارجاع را عملیاتی کند این در حالی است که قبل از اجرای طرح تحول سلامت یک پزشک خانواده روستایی یک میلیون و 400 تا 5 میلیون تومان دریافت می‌کرد و این یک ظلم آشکار بود اما با اجازه‌ای که داده شد از محل 10 درصد یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، طرح تحول سلامت اجرا شد.

وی گفت: وزارت بهداشت را ملزم کردیم اسکان مناسبی برای پزشکان عمومی در روستاها فراهم کند. همچنین در دو استان فارس و مازندران دریافتی پزشک خانواده 6 تا 8 میلیون تومان بود که با اجرای طرح تحول 10 تا 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: پزشک عمومی را می‌خواهیم به جایگاه طب عمومی برگردانیم، تفاهم خوبی بین مجلس، وزارت بهداشت، نظام پزشکی و تأمین اجتماعی وجود دارد و بیش از 10 هزار پزشک عمومی مشغول به کار هستند.

عزیزی همچنین تأکید کرد: هم اکنون حقوق یک نماینده مجلس 3 میلیون و 700 تا 4 میلیون تومان است البته بستگی به سوابق جبهه و غیره دارد در حالی که پزشک در یک روستا اگر به کار دل بدهد می‌تواند 10 میلیون تومان بگیرد.

وی گفت: متأسفانه پزشکان عمومی هنوز نمی‌توانند عضو هیأت علمی باشند ما تلاش می‌کنیم که محقق شود و دریافتی پزشکان عمومی در شهرها باید 50 درصد روستاها باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به نامه‌ای که به امضای بسیاری از پزشکان در فضای مجازی(تلگرام) رسیده و قرار است به رئیس قوه قضاییه داده شود گفت: در این نامه تأکید شده که نباید برای پزشکان حبس تعیین شود. بنده نیز این نامه را امضا کرده‌ام اما باید خط قرمزها را هم بپذیریم پزشک متخصصی که در مازندران از خط قرمز عبور کرد و با اینکه نباید یک تزریق انجام می‌داد منجر به مرگ کودکی شد باید این خط قرمز را بپذیریم و خودمان را جای مردم بگذاریم البته این عبور از خط قرمز یکی، دو مورد بیشتر نبوده و با کدخدامنشی وزیر بهداشت حل شده است. همه کشورها خط قرمز دارند و ما هم باید این خط قرمزها را رعایت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.