۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 260521

كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي ايران به شدت از مغرضان و آن ها كه عليه تيم ملي جريان سازي كرده اند ناراحت است. كارلوس كي روش از كمبود بازي هاي تداركاتي نيز به ستوه آمده...

فرياد كي روش از مغرضان تيم ملي

به گزارش قدس آنلاين، کارلوس کی‌روش پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا در جمع خبرنگاران ایرانی درباره اتفاقات حاشیه‌ای این جام و صحبت‌های جنجال برانگیزش درباره داوری‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها حق دارند که از جزئیات باخبر شوند. بعد از بازی با بحرین، گزارشگری از من درباره داوری پرسید اما گفتم که درباره داوری‌ها حرف نمی‌زنم. با این حال گفتم که داورها بهتر است در تصمیم‌هایی که می‌تواند سلامت بازیکنان را به خطر بیندازد دقت بیشتری کنند. اتفاقاتی مانند ضربه زدن با آرنج می‌تواند خطرناک باشد و داورها باید از تصمیم‌های این‌گونه جلوگیری کنند.

 

وی ادامه داد: داورها باید فعال‌تر عمل کنند اما یکی از نمایندگان AFC که در آنجا حاضر بود از حرف‌هایم سوءبرداشت کرد. آنها فکر کردند که من از کمیته داوران AFC انتقاد می‌کنم و مرا جریمه کردند. به دلیل این برداشت اشتباه برای من و فدارسیون فوتبال ایران پرونده‌ای باز شد و برای من سخت است که بپذیرم وقتی که هنوز این پرونده باز بود چرا برای بازی ما و عراق همین داور را انتخاب کردند. AFC‌ داوران دیگری داشت که می‌توانست از آنها استفاده کند.

 

کی‌روش همچنین گفت: اماراتی‌ها بعد از بازی با ایران هر چه خواستند گفتند و حتی قضاوت داور را شبهه‌دار توصیف کردند اما کسی برابر این حرف‌ها واکنش نشان نداد. من هنوز از رفتار متناقض AFC در برخورد با افراد مختلف در شوک هستم. آنها این کار را برابر چشم میلیون‌ها نفر انجام دادند.

 

کی‌روش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه فکر نمی‌کنید با توجه به 10 نفره شدن ایران بازیکنان از نظر بدنی تحلیل رفتند؟ گفت: چه اتفاقی رخ می‌دهد که تیم ده نفره می‌شود و با یک بازیکن کمتر پا به پای حریف می‌جنگد؟ به طوری که نتیجه دو بر یک را دو بر دو می‌کند و نتیجه سه بر دو را دوباره به تساوی سه بر سه می‌کشاند؟ وقتی عملکرد یک تیم در طول 90 دقیقه و در این هوای گرم را می‌بینیم و همین‌طور می‌بینیم بازیکنان ایرانی 120 دقیقه ده نفره تلاش کردند پس آنها از نظر بدنی قوی بودند. این بازیکنان جانشان را در زمین دادند.

او ادامه داد: تا زمانی که بازیکن‌مان اخراج نشده بود بازی خوبی را انجام می‌دادیم اما بعد از آن عراق بهتر از ما بود. اگر پولادی اخراج نمی‌شد و ما 10 نفره نمی‌شدیم شرایط فرق می‌کرد. فراموش نکنید این بازیکنان شایسته تقدیر هستند و شرم و ننگ برای یکسری افراد خاص است؛ تاکید می‌کنم یکسری افراد خاص. چون من همه رسانه‌ها را همانند هم نمی‌بینم. دو الی سه نفر هستند که در یکی از رسانه‌ها با کارهایشان باعث شرم کل کشور شده‌اند. بعضی از این افراد به خاطر خط هایی که می‌گیرند و به خاطر منافع شخصی رفتار بدی علیه تیم ملی داشته‌اند. آنها از یک سری افراد ورزشی در ایران که خیلی‌ها آنها را می‌شناسند خط می‌گیرند تا علیه تیم ملی کار کنند. آیا این افراد می‌دانند که چه کار می‌کنند؟ بازیکنان من جنگیدند و شایسته تقدیر و احترام بودند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه پنالتی‌زن‌ها از قبل تعیین شده بودند یا در انتهای بازی انتخاب شده بودند؟ بیان کرد: روز قبل تمرین‌های ویژه‌ای را برای زدن پنالتی انجام داده بودیم. ممکن است زمانی پنالتی‌ها به نفع شما نباشد. نمی‌توانیم درباره زدن پنالتی توقع‌های زیادی داشته باشیم. احسان حاج‌صفی که پنالتی اول ما را زد روز گذشته یکی از بهترین پنالتی زن‌های ما بود. شما دیدید بازیکن عراق هم نخستین پنالتی را از دست داد. پس بنابراین نمی‌توان درباره پنالتی‌ها توقع‌ زیادی داشته باشیم. یکبار دیگر تاکید می‌کنم؛ از بازیکنانم متشکرم. از همه کسانی که در این شرایط از ما و تیم ملی حمایت کردند ممنون هستم. همین طور از کسانی که اعتقادشان را از تیم ملی از دست ندادند و ایمان داشتند می‌توانیم پیروز شویم تشکر می‌کنم.

کی روش ادامه داد: من از همه هواداران و حتی افرادی هم که ما را دوست ندارند تشکر می‌کنم و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم. اگر آنها می‌توانند کار بهتری انجام دهند بهتر است پیش بیایند و لازم نیست که از پشت پرده یا زیر میز اهداف‌شان را دنبال کنند. از این گونه افراد در فوتبال ایران هم هستند.

 

وی درباره آینده فوتبال ایران و خودش نیز گفت: سوال درباره آینده فوتبال ایران مهم‌تر است. یک بار برای همیشه به فدراسیون های دیگر کشورها نگاه کنید و ببینید که حتی کشورهای در حال توسعه چه رویکردی به فوتبال دارند. در این صورت مطمئنم که جواب‌تان را پیدا می‌کنید.

 

کی‌روش افزود: تاکنون چقدر در فوتبال ایران روی پایه سرمایه‌گذاری شده است؟ چقدر به آموزش جوان‌ها، کیفیت زمین چمن و امکانات فوتبال بها داده شده است؟ برای مثال به فدراسیون پیشنهاد دادم که دپارتمان حرفه‌ای تیم های ملی را با حضور افراد خیلی متخصص تشکیل دهد تا تمام وقت‌شان برای تیم های ملی باشد. چند وقت است که می گویم به کیفیت زمین چمن آکادمی توجه کنند چون بدون زمین خوب کار پیش نمی رود.

 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: از نظر من ایران پتانسیل بالایی در فوتبال دارد، چون عشق به فوتبال در این کشور هست و من در این چند سال این مساله را به خوب درک کرده‌ام. اکنون زمان و مکان تغییر و حرکت رو به جلو است. زمان آن رسیده که به افرادی که می خواهند جایگاه فوتبال ایران را پایین بیاورند، "نه" بگوییم. کسانی که فقط به جایگاه و منافع خود فکر می‌کنند. تغیرات همیشه هزینه‌بر است اما اگر تن به تغییر ندهید پیشرفتی هم در کار نخواهد بود.

 

کی‌روش در ادامه به منتقدانش اشاره کرد و گفت: صادقانه نگاه کنید. من تاکنون درباره باشگاه‌ها و مخصوصا آنهایی که همیشه از تیم ملی و بازیکنان انتقاد می‌کنند، حرفی نزده‌ام اما ندیده‌ام در این چهار سال، آنها صحبتی کنند که باعث پیشرفت فوتبال ایران شود. برخی مربیان همیشه جزو نخستین منتقدان هستند اما هرگز درباره کیفیت زمین ها و آموزش جوان ها حرف نمی زنند.

 

وی افزود: در نتیجه فکر می‌کنم که اگر آنها کمتر حرف بزنند، کارایی بیشتری برای باشگاه خود خواهند داشت! صادقانه نگاه کنید؛ آیا باشگاه های ایرانی در چهار سال گذشته وضعیت خوبی در آسیا داشته‌اند؟ مطمئنم که اگر تصمیم‌های بهتری در آینده گرفته شود، فوتبال ایران پیشرفت می‌کند، پس باید روی زمین‌های بهتر، مربیان بهتر، مسائل پزشکی بهتر، فوتبال پایه و از این قبیل، بیشتر کار کرد.

 

کی روش همچنین گفت: عراق در چهار سال اخیر 73 بازی انجام داده اما ما فقط 52 بازی کردیم. تمام جوان‌های تیم عراق 20 تا 25 بازی ملی دارند. اگر می‌خواهیم به آینده نگاه کنیم باید به تمام این جزئیات دقت کنیم، در غیر این صورت سایرین رشد می‌کنند و ما عقب می‌مانیم.

 

وی درباره آینده شخص خودش در فوتبال ایران نیز گفت: من آدم مهمی نیستم. با من یا بدون من، باید ببینیم که مدیران و مقامات فوتبال ایران چه کاری می توانند انجام دهند. شاید کنار هم کار کردن به تفاهم کامل نیاز نداشته باشد اما همه باید در یک هدف، متحد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اطریش IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    کروش سرور تمام مربیان ایران
  • سعید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    اقای کی روش در ایران هرجا پول باشد فساد هست.فاسدان به کمتر از میلیارد راضی نمیشوند.شماکه اومدید جای اونهارو گرفتید.اونها همه جا مزدور دارن پول خرج میکنن.وقتی اونا مربی بودن تیم ملی استراتژی نداشت فوقش 80دقیقه بازی میکرد.همیشه بازیها اما اگر داشت اگر فلان تیم ببرد اکه چنین وچنان شود...برا سرکارگذاشتن ملت میگفتن مارا دعا کنید.بنابراین این گروه فاسد لجباز دست از سر شما برنخواهند داشت.ما به ناجوانمردی داورونادانی فولادی باختیم.عراق میخواست ببرد وجنگید.قبل از بازیهاموجی در رسانه ها با نظرسنجی درباره پولادی راه انداختند که اگر او به سربازی برود مشکل همه حل میشود واین فشارشاید برروی فولادی اثر داشت احتمالا حال دیگه با حذف ایران بزرگ مشکل این جماعت عقده ای حل شد.مشکل اصلی فوتبال ایران فساد است.ایکاش یک کارگروه ویژه برابررسی تشکیل شود.بعلاوه شما میدانید فشار بین المللی شیطان بزرگ نمیگذارد
  • سعید IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    اقای کی روش دمت گرم که خیلی بیشتر از این فاسدان پولخوارغیرت به خرج دادی