۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 260702

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دانش‌آموزان شش ساعت در مدارس هستند گفت: ائمه جماعات سعی در شاد کردن دانش‌آموزان داشته باشند و از سوی دیگر در بین دو نماز برای دانش‌آموزان سخنرانی نکنند.

توصیه قرائتی به ائمه جماعات مدارس

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش سراسری تجلیل از ائمه جماعات مدارس کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی برگزار شد اظهار کرد: ائمه جماعات مدارس باید خوشحال باشند که در امر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان نقش دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب شیرین‌ترین نماز خود را نماز خواندن در کنار دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند که این نشان دهنده اهمیت فعالیت ائمه جماعات مدارس است.

وی با اشاره با اینکه کودکان به احترام به دین، به روحانیون احترام می‌گذارند، گفت: روحانیون برای تبلیغ دین در میان کودکان باید فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهند.

‌قرائتی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خود در زمینه آموزش به کودکان و نوجوانان را پیش از انقلاب آغاز کرده‌ است، گفت: در انجام فریضه‌های الهی نباید دچار غفلت و سستی شویم و تمام فعالیت‌های خود را خالصانه و در مسیر رضای الهی انجام دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نیاز کشورهای اسلامی به مفسر قرآن و نهج‌البلاغه گفت: در بسیاری از مواقع کشورهای اسلامی خواستار حضور مفسران قرآن کریم و نهج‌البلاغه در کشورهای خود هستند این در حالی است که مفسران قرآن کریم و نهج‌البلاغه در کشور ما نیز زیاد نیست.

‌قرائتی خاطر نشان کرد: کسانی که در زمینه قرآن کریم فعالیت می‌کنند باید علوم خود را در این زمینه افزایش و ارتقا دهند و پس از شناخت علوم قرآنی، رفتار خود را منطبق بر احکام دینی کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها 82 نکته در سوره کوثر وجود دارد گفت: قرآن کریم معجزات بسیاری دارد که بسیاری از معجزات دیگر قرآن کریم را هنوز درک نکرده و متوجه نشده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: طلاب باید از انجام فعالیت‌هایی که هیچ سودی ندارد، خودداری کنند و در این مسیر می‌توانند از قرآن کریم و تفسیر آن که جنبه‌های مختلف زندگی در آن مطرح شده است، بهره ببرند.

‌قرائتی با اشاره به اینکه خداوند مهندس ساخت انسان‌ها است، گفت: علومی که در جهان وجود دارد پیش از این در تاریخ نقل شده بود و بسیاری از آیات قرآن کریم نسبت به علوم جدید به انسان‌ها آگاهی داده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 400 قانون در خصوص شهرسازی در قرآن کریم و احادیث مطرح شده ‌که این قوانین را به مهندسان و دانشجویان مهندسی ساختمان و شهرسازی ارایه کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دانش‌آموزان شش ساعت در مدارس حضور دارند گفت: ائمه جماعات سعی در شاد کردن دانش‌آموزان داشته باشند و از سوی دیگر در بین دو نماز برای دانش‌آموزان سخنرانی نکنند.

‌قرائتی یادآور شد: ائمه جماعات مدارس می‌توانند از احکام و روش‌های حجت‌الاسلام فلاح‌زاده استفاده کنند زیرا که فعالیت‌های ایشان در حوزه ترغیب دانش‌آموزان به احکام اسلامی است.

وی با اشاره به کتاب دقایقی با قرآن گفت: ائمه جماعات می‌توانند از این کتاب که سخنرانی‌های بسیار کوتاه برای دانش‌آموزان است استفاده کرده و بهره ببرند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: برای حضور فعال‌تر نوجوانان و جوانان در مساجد باید مسئولان و متولیان مساجد باید با آنان برخورد خوبی داشته باشند و در این مسیر نیازی به زیباتر کردن مساجد نیست.

‌قرائتی با اشاره به اینکه قرآن کریم هر فعالیتی که سبب عصبانی شدن دشمنان شود را عمل صالح می‌خواند گفت: برای عصبانی کردن دشمنان می‌توان از علوم و فنون استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان دارای فهم بالایی هستند از همین رو نباید شعور و درک آنان را نادیده بگیریم، آنها فرق میان محبت واقعی و غیر واقعی را درک می‌کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.