قدس آنلاین- تبریز: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز، در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو؛ امروز 4 بهمن ماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مقابل مسجد بزرگ این دانشگاه با برگزاری تجمع اعتراضی این حرکت زشت را محکوم کردند.

تجمع  دانشگاهیان دانشگاه تبریز در اعتراض به اهانت به پیامبر اکرم(ص)

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه این حرکت نخ نما توطئه جدید استکبار جهانی علیه مسلمانان جهان است، تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام بدانند با این حرکت‌ها، اسلام و مسلمانان محبوتر از گذشته خواهند شد.

به گفته وی، منطق ما در این راه و حرکت نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا است که اسلام را با منطق و تحقیق خود بشناسند و نه با تبلیغات دروغین رسانه های غرب علیه اسلام و مسلمانان، که آن را گروه تکفیری تحت عنوان داعش آن را ساخته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های آذربایجان‌شرقی در ادامه یادآور شد: امروز دشمن از نفوذ واقعی اسلام در جهان در هراس است و با ترفندهای مختلف در صدد ضربه زدن به مسلمانان است که مسلمانان و دنیای اسلام با وحدت، همدلی و اتحاد می توانند در مقابل این نقشه های شوم آنان ایستادگی نمایند.

همین گزارش حاکی است؛ شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی چون، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و همچنین با سر دادن شعارهایی مانند لبیک یا محمد و لبیک رحمت العالمین اقدام نشریه  شارلی‌ابدو را محکوم کردند.

همچنین دانشگاه تبریز با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) بیانیه ای را صادر نموده که در این تجمع قرائت شد.

 در بخشی از این بیانیه آمده است: توهین به اعتقادات و باورهای دینی و شخصیت های بزرگ الهی گناهی نابخشودنی است بویژه اگر این فرد، پیامبر نور و مهربانی، رحمت للعالمین، حضرت محمد(ص) باشد؛ بشارت پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم الرسل و دین اسلام به عنوان کامل ترین برنامه هدایت زندگی بشر در کتاب های ادیان الهی پیشین نظیر مسیحیت و یهودیت آمده و قرآن نیز از پیامبران گذشته به عنوان هدایت کنندگان انسان‌ها به نیکی یاد کرده است.

در بخش دیگر این بیانیه تاکید شده است: دانشگاه تبریز اقدام بی شرمانه و دین ستیزانۀ نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در نشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهربانی و رحمت را همصدا با تمام مسلمانان، آزادیخواهان و دینداران جهان محکوم کرده و از سازمان ملل و مجامع جهانی می خواهد تا در مقابل هرگونه توهین و اهانت به ادیان توحیدی، عکس‌العملی مناسب نشان دهند.

همچنین بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای، این حرکت زشت نشریه فرانسوی شارلی ابدو  را محکوم کردند.

خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با صدور بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) را محکوم کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: در برهه حساس کنونی، حفظ بصیرت انقلابی و اتحاد مسلمانان جهان، یک بار دیگر توطئه دشمنان اسلام را در این طرح شکست خورده هویدا و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا بسیاری از واقعیت‌0ها را برای آنان آشکار خواهد کرد.

در این بیانیه اظهار شده است: برای همه اصحاب مطبوعات و قلم در جمهوری اسلامی، این یک اصل مسلم است که توهین به همه ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه‌ای جز افزایش تنش و افراط گرایی در لایه‌های مختلف و اشکال گوناگون ندارد.

خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی با ابراز تأسف از حوادث تروریستی روی داده، اقدام مزورانه و تحریک آمیز نشریه شارلی ابدو در توهین دوباره به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) را محکوم و از اندیشمندان، روزنامه نگاران و دانشگاهیان خواسته است با هوشیاری و زمان شناسی، نسبت به محکومیت این اقدامات و تبیین دقیق پشت صحنه آنها اقدام و خطر گسترش افراط گرایی را به سهم خود کاهش دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.