رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس از موافقت وزارت کشور٬ کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و همچنین مجمع نمایندگان استان تهران با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: در تلاش برای قانونمند کردن انتخابات و عملکرد شورایاری‌ها هستیم.

موافقت وزارت کشور و مجلس با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها/ انتخابات 8 اسفند برگزار می‌شود

امیر خجسته در گفت وگو با خانه ملت٬ از موافقت وزارت کشور٬ کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس و همچنین مجمع نمایندگان استان تهران با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت شورایاری‌ها قانونی نیست٬ افزود: با توجه به اینکه فعالیت شورایاری‌ها می‌تواند ثمرات خوبی برای کشور داشته باشد در تلاش برای قانونمند کردن فعالیت آن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با توجه به اینکه شورایاری‌ها به عنوان معتمد مردم کارهای بزرگی را در سطح مناطق خود انجام دادند و در تمام استان‌ها فعال بوده‌‌اند ما در تلاش هستیم برای ادامه فعالیت شورایاری‌ها قانون جدید در این باره وضع کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات شورایاری‌ها در 8 اسفند ماه تنها در تهران انجام خواهد شد اما ما خواهان رفع موانع قانونی و برگزاری این انتخابات در سایر استان‌ها نیز هستیم.

خجسته با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها در حال حاضر بررسی طرح شورایاری‌ها را در دستور کار خود دارد٬ افزود: به زودی طرحی برای قانونمند کردن شورایاری‌ها جهت تصویب به مجلس ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه احیای شورایاری‌ها یعنی احیای مناطق محروم٬ گفت: معتمدینی که در شورایاری‌ها فعالیت می‌کنند می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای مردم را پیگیری و در جهت رفع آن کمک کنند.

رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به زودی شاهد احیای شورایاری‌ها در تمامی استان‌های کشور خواهیم بود./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.