سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی این کشور، راه‌های توسعه همکاری‌های خبری دو طرف و تقویت حضور رسانه‌یی دو کشور در صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ایران و الجزایر بر تقویت همکاری‌های خبری و رسانه‌یی تاکید کردند
به گزارش ایسنا، حمید قرین، وزیر اطلاع‌رسانی الجزایر که ماه گذشته در دهمین اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران شرکت کرده بود در این ملاقات با اشاره به نقش راهبردی ایران در هدایت افکار عمومی جهان از طریق توسعه همکاری رسانه‌یی با کشورهای اسلامی گفت دو کشور ایران و الجزایر با غرض‌ورزی‌های رسانه‌ای استکبار علیه خود روبه‌رو هستند و باید برای معرفی و اثبات حقانیت مواضع خویش تلاش بیش‌تری داشته باشند.

او با اشاره به دیدار خود از مراکز مهم رسانه‌یی و تلویزیونی در ایران و ابراز خرسندی از سطح تکنولوژی مورد استفاده در آن‌ها، خواستار استفاده از تجارب کشورمان در این خصوص شد و آمادگی خود را برای تقویت ارتباط میان صدا و سیما دو کشور اعلام کرد.

رضا عامری، سفیر کشورمان در الجزایر نیز با اشاره به یادداشت تفاهم امضاء شده میان دو خبرگزاری رسمی ایران و الجزایر در جریان سفر اخیر وزیر به تهران، بر ضرورت اجرایی کردن مفاد آن تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان دو ملت با وارونه جلوه دادن حقایق موجود در ایران و الجزایر و انعکاس مغرضانه اخبار و تحولات و مواضع دو کشور تلاش دارند مانع رسیدن صدای واقعی آنان به افکار عمومی دنیا شوند.

عامری با تشریح مواضع کشورمان درباره مسائل مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، بر آمادگی کشورمان جهت همکاری جدی دوجانبه با الجزایر در کلیه زمینه‌های مرتبط با خبر و رسانه و تبادل تجربیات در این امور تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.