الحیات با بیان اینکه نتانیاهو قبل از اینکه لکه ننگی برای جهان باشد، لکه ننگی برای یهودیان است نوشت کنگره آمریکا، چشم خود را بر روی زرادخانه هسته ای اسراییل می‌بیندد، زیرا اسراییل این را می‌خواهد و لابی آن نیز برخی اعضای سنا و نمایندگان را با پول خریده است.

نتانیاهو لکه ننگی برای جهان است و لیاقت دریافت جایزه اسکار دروغگویی را دارد

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات چاپ لندن در مقاله ای به قلم جهاد خازن نوشت: ایران، سلاح هسته ای ندارد و اسراییل، بدون شک، زرادخانه هسته ای دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، می‌گوید برنامه هسته ای ایران خطری برای اسراییل به شمار می‌رود و از آمریکا می‌خواهد تحریم ها را بر ضد ایران افزایش دهد. اگر برای دروغ گفتن، جایزه اسکار وجود داشت، این جایزه هر سال به نتانیاهو تعلق می‌گرفت، نتانیاهو قبل از اینکه لکه ننگی برای جهان باشد، لکه ننگی برای یهودیان است. زرادخانه هسته ای اسراییل، همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند در صورتی تل آویو گمان می‌کند، تهرانی که هیچ سلاح هسته ای ندارد، تهدیدی برای آن به شمار می‌رود.

 
اگر لابی اسراییل که دستکم نیمی از اعضای کنگره آمریکا را خریده است، نبود شاید نتانیاهو تا این حد از نظر سیاسی به سقوط اخلاقی دچار نمی‌شد. به همین سبب دیدیم که باراک اوباما، در سخنرانی سالانه خود از «اتحاد» صحبت کرد و یک روز بعد، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت می‌کند در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا شرکت کند. بینر گفت انتظار داشت اوباما از تهدید های گسترده اسلام رادیکالی و ایران بر امنیت آمریکا صحبت کند.
 
به این ترتیب اگر رئیس جمهور آمریکا، آنچه را افراطی ها طرفدار اسراییل در کنگره می‌خواستند به زبان نیاوردند، نتانیاهو، خواسته های آنها را بر زبان خواهد آورد. اوباما و جان کری، اعلام کرده اند، با نتانیاهو در واشنگتن دیدار نخواهند کرد.
 
نویسنده با اشاره به اینکه وزیران خارجه کشورهای غربی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همگی معتقدند که دیپلماسی در پرونده هسته ای ایران، فرصت موفقیت را به وجود خواهد آورد، نوشت: به عقیده من (نویسنده) جان بینر، انسانی احمق و افراطی است و این ترکیب کشنده است به همین سبب معتقدم لابی اسراییل یا برخی نو محافظه کاران او را تحریک کردند که از نتانیاهو دعوت کند. کنگره آمریکا، چشم خود را بر روی زرادخانه هسته اسراییل می‌بیند و قانون «ایران خالی از سلاح هسته ای» و قانون «مذاکرات هسته ای با ایران» صادر می‌کند، زیرا اسراییل این را می‌خواهد و لابی آن نیز برخی اعضای سنا و نمایندگان را با پول خریده است. نکته دیگری که باید اشاره کرد این است نتانیاهو طی سالهای 1996 تا 1999، روند صلح با فلسطینی ها را متوقف کرد و در دور دوم ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز فرصت کافی برای دست یافتن به توافق وجود نداشت. نتانیاهو، مسئول کشته شدن 516 کودک فلسطینی است که در تجاوز اخیر به غزه کشته شدند. نکته دیگر این است که اسراییل مسئول تروریسم و اشغالگری است نه عرب ها و مسلمانان آنوقت چگونه جان بینر از نتانیاهو برای صحبت کردن در کنگره دعوت می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.