دومین جلسه کمیته بررسی اعتراضات دانشجویان بورسیه روز گذشته 9 بهمن ماه بدون حضور سه نماینده پیشنهادی کمیسیون آموزش تشکیل شد .

سعی فرهادی برای حل موضوع بورسیه ها/ دومین جلسه بدون حضور سه نماینده

به گزارش خبرنگار مهر،دومین جلسه کمیته بررسی اعتراضات دانشجویان بورسیه روز گذشته 9 بهمن ماه بدون حضور سه نماینده پیشنهادی کمیسیون آموزش تشکیل شد .

براساس این گزارش کمیته تعیین مصادیق بورسیه‌ها در زمان سرپرستی محمدعلی نجفی بر وزارت علوم و برای بررسی بورسیه های صادر شده در دولت های نهم و دهم تشکیل شد.

در دولت های نهم و دهم بیش از 3 هزار و 700 نفر از دانشجویان بورسیه شده بودند که به گفته اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برخی از بورسیه های صادر شده مطابق با قانون و مقررات نبود.

برهمین اساس دکتر محمد فرهادی وزیر علوم بعد از استقرار در وزارت علوم در اولین اقدام احکام اعضای جدید کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها را صادر کرد تا هرچه زودتر این دانشجویان تعیین تکلیف شوند و اولین جلسه این کمیته نیز پنج شنبه 18 دی ماه برگزار شد .

نمایندگان کمیسیون آموزش نیز زارعی، نبویان و صابری را به عنوان نماینده های پیشنهادی کمیسیون برای حضور در جلسات کمیته بررسی اعتراضات دانشجویان بورسیه معرفی کردند که اعضای کمیته از دعوت این سه نفر بدون اینکه دلیلی عنوان کنند برای حضور در جلسات خوداری کردند.

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم نیز سئوال علت عدم دعوت این نمایندگان برای حضور در جلسات را بی پاسخ گذاشت .

صابری یکی از نمایندگان پیشنهادی کمیسیون آموزش برای حضور در جلسات رسیدگی به اعتراضات دانشجویان بورسیه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هنوز دعوتی از نمایندگان پیشنهادی کمیسیون توسط وزارت علوم صورت نگرفته است .

وی افزود: هم سرپرست قبلی وزارت علوم و هم وزیر علوم فعلی فقط از نمایندگانی که خود انتخاب کرده، دعوت می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای ما حل مساله بورسیه ‌ها از هر مساله ای مهم تر است و شواهد نشان می دهد که دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم و تحقیقات سعی در حل مساله بورسیه ها دارد .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.