عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره کتاب موهن «من این نسل» گفت: قطعا با چاپ چنین کتاب‌هایی که وقایع انقلاب را تحریف می‌کنند مخالف هستیم.

در ارشاد باید جرأت «نه» گفتن وجود داشته باشد/ با نشر کتاب‌های تحریفی مخالفیم

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون کتاب «من این نسل» اثر محمدرضا اسدزاده اظهار داشت: قطعا با چاپ چنین کتاب‌هایی که وقایع انقلاب را تحریف می‌کنند مخالف هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم ارشاد نسبت به کتابی که با مباحث اصلی نظام زاویه دارد و نسبت به آن نگاهی مثبتی وجود ندارد به وظایف قانونی خود عمل کند، بیان کرد:  امروز مسیر غلطی در ارشاد پیش گرفته شده است، می‌خواهند ژست همراهی با همه جریانات را داشته باشند، حتی جریانات اپوزیسیون را راضی نگاه دارند، و در پاسخ عده‌ای هم بگویند مجلس اجازه کار نداد، در صورتی که نظر ما(ارشاد) مثبت بوده است، این کار اشتباه است که دستگاه اجرایی به وظایف قانونی خود عمل نکند و آن را بر عهده دیگران گذارد.

به گفته این نماینده مجلس، امیدواریم کار به انجام تخلف نرسد، ما اعلام کرده‌ایم در کار اجرایی دخالت نکرده و نخواهیم کرد؛ اما در صورت بروز تخلف وظیفه مند هستیم در مقابل تخلفات صورت گرفته موضع گیری کنیم،‌ لذا امیدواریم ارشاد خود پیگیر وظیفه قانونی و اجرا به آن باشد.

پژمان‌فر بیان کرد: طبیعتا در دفاع از قانون و وظایف قانونی ارشاد باید جرات داشته باشد تا به برخی از موارد غیر قانونی «نه» بگوید، چرا که رفتار‌های دوگانه‌ای را که می‌خواهند همه جریانات را راضی نگه دارند رفتاری منافقانه می‌دانیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به بخشی از این کتاب که مستقیما بسیج را هدف گرفته و مملو از اهانت است، گفت: کتابی که چنین محتوایی دارد و از بسیج چنین تعبیری دارد چطور می‌تواند از سوی وزارت ارشاد مجوز دریافت کند، این کتاب چنین نگاه سخیفی را داشته و آن را نشر می‌دهد، از این رو ارشاد باید به وظیفه خود عمل کند.

این سخنان پژمان‌فر اشاره به این بخش کتاب اسدزاده دارد که در کتابش درباره بسیج نوشته: «...تو رئیس همان بازداشتگاهی بودی که در سال‌های خروش آیینی و آسمان‌نوردی انقلابی، آن را «مدرسه عشق» می‌خواندند.»

گفتنی است، کتاب «من این نسل» اثر محمدرضا اسدزاده ابتدا در باکو منتشر شد و چندی است که این اثر در انتظار مجوز ارشاد است، اما مدیرکل کتاب وزارت ارشاد با تأکید بر عدم صدور مجوز کتاب «من این نسل» از سوی وزارت ارشاد گفت: از نظر ما این کتاب غیرقابل انتشار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.