گروه میهن- مهناز خجسته نیا - معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی را اعلام کرد.

 ویژه برنامه های دهه فجر در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام و‌المسلمین سید جلال حسینی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: بارگاه منور رضوی به عنوان یکی از پایگاه های نشر فرهنگ دینی جهان اسلام و با توجه به حجم انبوه زائران، نقش مهمی در تبیین و شناساندن فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد.

وی جایگاه حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس را در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران برجسته دانست و گفت: بزرگداشت و ترویج ارزشهای اسلامی و آرمانهای انقلاب همواره مورد توجه آستان قدس رضوی در قالب برگزاری برنامه های مختلف بوده است.

 

 برگزاری 10 گفتمان انقلابی و 200 حلقه معرفت

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های این ایام از برگزاری 10 گفتمان انقلاب از 12 تا 22 بهمن ماه خبر داد و گفت: این جلسات با حضور حجج اسلام دکتر عابدی، دکترمنصوری، دکتر ابوالفضل طباطبایی در مدرسه پریزاد برگزار می شود.

وی موضوع گفتمانهای انقلاب را نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری به جوان و مقوله خودباوری ذکر کرد و افزود: جلسات گفتمان پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

وی، آیت‌ا... سید احمد علم الهدی، سید احمد خاتمی، سلیمانی(نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان)، نعیم آبادی( نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس)، پناهیان، ابوترابی، فرزانه، رحیمیان(تولیت مسجد جمکران) و رئیسی را از میهمانان ویژه آستان قدس رضوی در دهه فجر امسال اعلام کرد و گفت: نقش رهبری در بحرانها، دشمن شناسی نظام و انقلاب، تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابها، انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه انتظار موضوعاتی هستند که در گفتمانهای انقلاب و در فضایی بسیار صمیمی به صورت پرسش و پاسخ به آنها پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر امسال 200 حلقه معرفت با بهره مندی از 150 استاد دانشگاه قم و تهران در حرم رضوی برگزار می‌شود، اظهار داشت: آقایان جلالی، مهاجرنیا، حقانی و سماعی از استادان دعوت شده این حلقه‌های معرفت هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سه همایش و نشست تخصصی نیز با  موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی به روایت اسناد در روزهای 14و 15بهمن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین نشست تخصصی با حضور علی ذوعلم و جواد منصوری در سالن بنیاد پژوهشهای آستان قدس ویژه جوانان زائر ساعت 15 برگزار می شود، افزود: دومین نشست تخصصی هم با حضور امیر خوراکیان، مسؤول حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و ناظمی اردکانی 16 بهمن برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: نشست تخصصی دیگری با عنوان امام خمینی(ره) احیاگر ابعاد سیاسی اجتماعی اسلام در 23 بهمن ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی و محمد دبوغ  در سالن همایشهای آستان قدس رضوی ساعت 15 برگزار می‌شود.

 

  دو نمایشگاه ویژه کودکان

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با اشاره به اینکه دو نمایشگاه ویژه کودکان زائر با عنوان "فجر انقلاب در حریم آفتاب" همراه با برنامه‌هایی همچون اجرای نمایش زباله‌دان تاریخ، اکران انیمیشن گوهرشاد، اتاق نقاشی، جنگ انقلاب با حضور عمو قناد در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، گفت: زائران کودک می‌توانند دعوتنامه‌های جنگ انقلاب - که در روزهای 12 و 13 بهمن ماه در سالن همایشهای آستان قدس رضوی برگزار می شود- را از کیوسکهای راهنمای زائر دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه 350 هزار پیامک و 32 هزار ایمیل مناسبتی برای مشترکان شبکه ارتباطی نورالهدی ارسال می‌شود، تأکید کرد: این پیامکها برای 48 هزار نفر از کودکان و نوجوانانی که در دهه فجر و تابستان امسال زائر امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بودند، ارایه می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین از یک برنامه دیجیتالی با عنوان یکی از برنامه های ویژه دهه فجر یاد کرد و  افزود: این برنامه که شامل عکسها، مصاحبه‌ها و سرودهای انقلاب اسلامی است، از طریق 17 پایگاه سامانه بلوتوثی و رادیویی در حرم مطهر در اختیار زائران علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

حسینی از ارایه نرم‌افزاری با عنوان طلوع بیداری ویژه دهه فجر به تعداد 40 هزار نسخه خبر داد و عنوان کرد: بسته ویژه‌ای به شمارگان 6 هزار نسخه شامل پنج کتابچه نیز در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 10 محفل انس با قرآن و یک برنامه ویژه قرآنی

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی از برگزاری 10 محفل قرآنی ویژه به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مهمترین این محافل قرآنی روز جمعه 17 بهمن ماه با حضور 9 قاری کشور مصر پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی افزود: اعزام قاریان آستان قدس رضوی به شهرستانهای قوچان، فریمان، طبس، کاشمر، بردسکن و بجستان نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی آستان قدس رضوی در این ایام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر در نظر گرفته شده، اضافه کرد:  به مناسبت دهه فجر امسال گفتمان انقلاب با سه زبان اردو، آذری و عربی در رواقهای غدیر و دارالمرحمه برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در شب 22 بهمن همنوا با سراسر کشور ساعت 21 از گلدسته‌های حرم مطهر گلبانگ ا... اکبر پخش می‌شود، افزود: زائران و مجاوران نیز در رواق امام خمینی(ره) نیز این ندا را سر خواهند داد.

وی از برگزاری شب شعر انقلاب در این ایام نیز خبر داد و گفت: چند تن از شاعران غیر ایرانی از جمله ملاصادق، حیدر نجفی و کامل اسماعیل نیز در این شب شعرهای  خود را قرائت خواهند کرد.

به گفته وی، همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همه کارکنان، خادمان، قاریان، مداحان، استادان و سخنرانان بارگاه منور رضوی به صورت یکپارچه و منسجم در راهپیمایی باشکوه این روز شرکت می‌کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.