عباسعلی سپاهی یونسی:  قدس ویژه خراسان - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: در حال حاضر 448 روستای استان با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

448 روستا در خراسان رضوی با تانکر آبرسانی می‌شوند

 محمد دانشگر افزود: با اجرای طرحهای آبرسانی سال جاری، به رغم همه مشکلات از جمله کمبود بارندگی ها 10 درصد از این رقم، یعنی 50 روستا از این لیست خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاهای استان چیزی نیست که عدد آن ثابت بماند،  افزود: با اینکه در بهمن ماه هستیم، اما باران قابل توجهی نداشته ایم و این کمبود بارندگی تأثیر خود را بر روی منابع آب روستایی بیشتر از منابع آب شهری نشان می‌دهد و محدوده تربت جام از این جهت وضعیت حادتری دارد.  

وی در تشریح برنامه‌های این شرکت برای دهه فجر نیز گفت: با بهره‌برداری از 34 پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر، بیش از 91 هزار نفر در روستاهای استان از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه این تعداد پروژه در 12 شهرستان و 97 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای انجام این پروژه ها 64 کیلومتر خط انتقال، 76 کیلومتر شبکه توزیع و 20 مخزن ذخیره با حجم دو هزار و 902 متر مکعب احداث شده است.

کلنگ زنی 11 پروژه آبرسانی روستایی استان همزمان با دهه فجر از دیگر مواردی بود که دانشگر به آن اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ها بیش از 45 میلیارد اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 93 درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، افزود: این خدمات در دو هزار و 397 روستا ارایه می‌شود و یک میلیون و 600 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی درباره وضعیت تأسیسات این شرکت در استان نیز گفت: هفت هزار و 513 کیلومتر طول خطوط انتقال آب، 12 هزار و 94 کیلومترطول شبکه توزیع و حجم کل مخازن 186 هزار و 333 میلیون لیتر مکعب می‌باشد.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود با بیان اینکه همیشه کیفیت آب جزو خط قرمزهای این شرکت بوده است، افزود: در حال حاضر در استان 23 آزمایشگاه در بخشهای مختلف همچون عوامل میکروبی، شیمایی و فلزات سنگین، کیفیت آب را بررسی می‌کنند.

 وی در بخش دیگری از گفته‌های خود به بحث جداسازی آب مورد استفاده  دامها در روستاها از آب شرب سالم اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه به دنبال آن هستیم، همین موضوع است و تلاش می‌کنیم تا با شناسایی منابع آب مناسب برای دامها، از مصرف آب شرب سالم در این بخش جلوگیری کنیم.

 دانشگر همچنین درباره انشعابات غیر مجاز در روستاها گفت:  پیمانکارانی که تولید و فروش آب  را در روستاهای زیر نظر این شرکت برعهده دارند، به طور جدی دنبال این موضوع هستند که انشعابهای غیر مجاز به حداقل برسد، چون پیمانکار نیز در این موضوع ضرر می‌کند.

وی افزود: به نسبت 530 هزار انشعاب مجاز، تا امروز دو هزار و 400 انشعاب غیر مجاز شناسایی شده که دو هزار از این رقم تبدیل به انشعاب مجاز شده است و در حال حاضر تنها 400 انشعاب غیر مجاز داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.