قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش تخلفات صید و شکار نیز از معضلاتی است که محیط زیست را تهدید می‌کند، به نظر می‌رسد این افزایش به دلیل افزایش بی‌حد و حساب سلاح‌های شکاری در سطح استان است.

افزایش بی‌حد و حساب سلاح‌های شکاری در سطح آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمید قاسمی در جلسه مقابله با جرایم زیست محیطی اظهار کرد: معضلات زیست محیطی امروزه بسیار مهم بوده و از دستگاه قضایی درخواست داریم برای تخلفات زیست محیطی احکامی قاطع و بازدارنده صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بدون شک به هیچ وجه مخالف توسعه نیستم اما فراموش نکنیم که توسعه بدون در نظر گرفتن مولفه‌های زیست محیطی در آینده محیط زیست را با خطرات جبران ناپذیری روبه‌رو می‌کند.

قاسمی افزود: تغییر کاربری اراضی روستایی، ویلاسازی در محدوده‌های غیرمجاز و توسعه نامتوازن مناطق مسکونی روستایی از دیگر چالش‌های زیست محیطی در استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: افزایش تخلفات صید و شکار نیز از معضلاتی است که محیط زیست را تهدید می‌کند. به نظر می‌رسد این افزایش به دلیل افزایش بی‌حد و حساب سلاح‌های شکاری در سطح استان است.

وی با اشاره به تخلف زیست محیطی و تصرف اراضی در پناهگاه حیات وحش کیامکی جلفا گفت: خوشبختانه دیوان به نفع محیط زیست رای داده است و این پرونده در حال طی مراحل قانونی است.

قاسمی با اشاره به اقدامات زیست محیطی برای کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: در 10 ماهه سال‌جاری، 25 روز ناسالم گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 53 روز بود، 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: تاکنون 171 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است و از 3 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده 100 دستگاه نوسازی شده است.

قاسمی ادامه داد: طبق قانون این ناوگان باید نوسازی می‌شد که متاسفانه متولیان مربوطه به بازسازی بسنده کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.