وزارت خارجه باید شخصیت اعضای هیات‌ها را به طور کامل و همراه با سوابق سیاسی و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به نظم جمهوری اسلامی را در اختیار بگذارنند.

بررسی سخنان سیدحسن نصرالله/ سفر اخیر هیات پارلمانی آلمان به ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از لزوم احضار سفیر آلمان در ارتباط با اظهارات مداخله‌جویانه نائب رییس‌ مجلس آلمان در دیدار با عارف خبر داد و گفت: ارتباط با پارلمان‌های اروپا باید در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در جلسه امروز علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون ضمن تبریک دهه مبارک فجر گزارشی از سفر هیات کمسیون به لبنان جهت شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از بروجردی به بیانات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: اقدام تلافی جویانه حزب‌الله لبنان باعث شور و شعف خاصی شده بود و به صهیونیست‌ها تفهیم شد که هرگونه حمله و تهاجم با پاسخ دندان‌شکنی روبرو خواهد شد و پاسخ حزب‌الله هم مرز و منطقه نمی‌شناسد.

نقوی حسینی گفت: در جلسه امروز بروجردی به تحولات عربستان نیز اشاره داشت و بیان کرد که تحولات گسترده‌ در مدیریت دولت عربستان، نشان از تحولات در حوزه‌های داخلی و خارجی در سیاست‌های عربستان است. وی همچنین با اشاره به تحولات یمن گفت که انقلابیون یمن بسیار عقلانی و منطقی تحولات را پیش می‌برند.

سخنگوی کمسیون دستور جلسه امروز این کمیسیون را بررسی سفر هیات پارلمانی آلمان و اظهارات بی‌مسئولانه و مداخله‌گرایانه نایب رئیس مجلس آلمان عنوان کرد و افزود: در این جلسه که مسئولانی از وزارت خارجه، اطلاعات، اداره کل تشریفات مجلس و شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس حضور داشتند، بروجردی با توجه به تذکرات کتبی و شفاهی به دستگاه‌های اجرایی، کار درست تنظیم شد و در ملاقات‌های پارلمانی مشکلی پیش نیامد اما در ملاقاتی که مطابق درخواست وزارت خارجه با عارف صورت می‌گیرد، مسائلی پیش می‌آید و اظهاراتی را مطرح می‌کند که خارج از عرف و ضوابط دیپلماتیک بود.

وی ابراز کرد: کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجددا تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس‌العمل متناسب با رفتارهای وی را نشان دهد که همه بدانند که ایران جای مداخله‌گری آن‌ها نیست. پس از بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات وزارت خارجه، اطلاعات و مسئولین تشریفات مجلس بنا بر این گردید که اولا باید غربی‌ها بدانند و به آن‌ها تفهیم شود که آستانه حساسیت جمهوری اسلامی نسبت به فتنه‌گران بالا است و در این زمینه اجازه دخالت به هیچ احدی نخواهد داد و دوم اینکه اگرچه سفر اخیر هیات از جهات نظم و ترتیب با سفرهای قبلی قابل مقایسه نبوده ولی از این به بعد نباید در هیات‌های پارلمانی با مسئولیت مجلس ملاقات‌های خود را انجام دهند.

نقوی حسینی ادامه داد:‌ سوم اینکه باید سفیر آلمان در تهران احضار و شدیداً به او اعتراض شود و چهارم اینکه وزارت اطلاعات و امور خارجه کما فی‌السابق به وظایف دقیق خود عمل کنند و بالاخره اینکه وزارت خارجه باید شخصیت اعضای هیات‌ها را به طور کامل و همراه با سوابق سیاسی و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به نظم جمهوری اسلامی را در اختیار بگذارنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون همچنین تاکید کرد که ارتباط با کشورهای اروپایی و به ویژه روابط پارلمانی با پارلمان‌های اروپا از سیاست‌های نظام است و منعی وجود ندارد ولی باید در چهارچوب عزت، حکمت و مصلحت صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.