قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:با افتتاح پروژه های عمرانی استان در ایام الله دهه فجر که مهم ترین آنها در روستاها به بهره برداری می رسد روستاییان شاهد ارایه بهترین خدمات دولت خواهند بود.

روستاییان شاهد ارایه بهترین خدمات دولت خواهند بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،سید علی اکبر پرویزی اظهار داشت:شروع عملیات گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار یک کار ضربتی و انقلابی در حوزه خدمات و عدالت در روستاها به منظور کاهش مصرف سوخت مایع است.
وی ادامه داد:بخشی از این منابع از طریق استان، ملی و شهرستانی و بخشی دیگر نیز از طریق اعطای تسهیلات یکی از بانک های عامل صورت گرفته که البته وزارت نفت نیز بازپرداخت آن را تضمین کرده است.
پرویزی توضیح داد: روستاهایی که امکان گازرسانی در آن وجود ندارد از طریق نصب مخازن گاز مایع از این امکان بهره مند می شوند.
وی به خدمات دولت در خصوص راهسازی روستاها نیز اشاره و تصریح کرد:80 کیلومتر از راه های روستایی این استان در هفته دولت آسفالت شد که تاکنون این رقم به 130 کیلومتر رسیده که در ایام الله دهه فجر نیز 60 کیلومتر آماده آسفالت داریم که تا پایان سال مالی به 300 کیلومتر خواهیم رساند.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:در حوزه مدارس استان نیز موافقت ساخت پنج مدرسه از بنیاد برکت اخذ شده است.
پرویزی در ادامه اضافه کرد:یکصدو دو پروژه آموزش و پرورش که از اواخر سال گذشته شروع شده تاکنون 40 مورد آن به بهره برداری رسیده و تعداد دیگری نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
وی به خدمات دولت در حوزه برق رسانی نیز اشاره کرد و گفت:چون کارهای خوبی در این حوزه صورت گرفته لذا در حال حاضر به دنبال ارتقای شاخص های خدمات برق در استان هستیم.
پرویزی افزود:نحوه اتصال خطوط گاز از 2 محور شاهرود به دشت و خط دوم از محور اسفراین به سبزوار در حال طراحی و اجرایی شدن است و از سوی دیگر خط گاز از رحمت آباد جوین و از آنجا به شهرستان فاروج می رسد که اگر نفطه ای آسیب ببیند مردم و صنایع بزرگ از گاز بی بهره نخواهند شد.
وی بیان کرد:2 سد در منطقه رازو جرگلان را تا پایان سال آبگیری خواهیم کرد از سوی دیگر سدهایی که در حال انجام است را تکمیل می کنیم.
پرویزی همچنین به سد گلمندره در شهرستان گرمه اشاره کرد و گفت:از اسفند ماه سال گذشته این پروژه آغاز شده که تاکنون 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که هدف دولت از این خدمات تسریع در روند این پروژه هاست.
وی به اقدمات خوب دولت در حوزه آب شرب روستایی نیز اشاره و بیان کرد:علاوه بر اینکه اعتبارات خوبی را در این حوزه در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده ایم ،با کمک بنیاد برکت نیز موافقت برای ساخت پروژه مجتمع آبرسانی بزرگ در منطقه رازو جرگلان و هچنین موافقت ساخت پنج مجتمع آبرسانی از وزارت نیرو را گرفته ایم که البته ماهم پنج مجتمع آبرسانی احداث خواهیم کرد.
پرویزی در ادامه اضافه کرد:30 مجتمع بزرگ آبرسانی اگر اجرایی شود از این طریق 90 درصد روستاییان تحت پوشش این مجتمع های آبرسانی قرار می گیرند و دیگر نگرانی از کمبود آب را نخواهند داشت.
وی در پایان اظهار داشت: یکصد میلیارد تومان نیز به دهیاری ها و شهرداری های استان کمک شده که در حال حاضر دهیاریها می توانند مشکلات روستاها را حل کنند که انتظار ماهم فعالیت بیشتر توسط دهیاران و شهرداران است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.