قدس آنلاین، الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با نگاهی بر صفحات اول برخی از روزنامه های امروز.

از "آدرس انحرافی ظریف" تا "جاخالی احمدی نژاد"

فجر به فضا رسید

چهارمین ماهواره ایرانی پرتاب شد؛ روزنامه "قدس" با انتشار عکسی از لحظه پرتاب ماهواره ملی "فجر"؛ نوشت: "دانشمندان ایران وارد مرحله جدید علوم فضایی شده اند"؛ ماهواره ملی "فجر" با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

روزنامه های "رویش ملت"، "خراسان"، "اطلاعات"، "جمهوری اسلامی" و "امین" این خبر را تیتر یک خود کردند.

تیتر برخی از روزنامه ها در این خصوص به این شرح است:

اطلاعات: "ماهواره ملی فجر در مدار زمین قرار گرفت"

جمهوری اسلامی: "ماهواره ملی فجر در مدار زمین قرار گرفت"

امین: "ماهواره ملی فجر با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت"

رویش ملت: "ستاره فجر در مدار زمین"

خراسان: "چهارمین ماهواره ایران در مدار زمین"

کیهان: "ماهواره ملی فجر با موفقیت به فضا پرتاب شد"

همشهری: "ماهواره فجر ایران در مدار زمین"

عصرایرانیان: "با رمز «یا محمد رسول الله؛ ماهواره ایرانی "فجر" در مدار زمین"

جوان: "فجر به فضا رسید"

***

از "انتقاد ظریف از کاسبان تحریم" تا "آدرس انحرافی ظریف"

این روزها خبرهای هسته ای بخش نسبتا زیادی از صفحات اول روزنامه های کشور را به خود اختصاص می دهد. امروز نیز روزنامه های کشور تیترهای در این خصوص داشتند.

از قول ظریف در دیدار با تجار ایرانی مقیم کنیا، در روزنامه "قدس" می خوانیم: "برخی در داخل و خارج مخالف پایان تحریم هستند" (روزنامه "سایه" همین تیتر را به عنوان تیتر یک امروز خود انتخاب کرده است.)

"آرمان امروز" نیز با بیان اینکه "عده ای برای منافع شخصی نمی خواهند تحریم ها برداشته شود" در تیتر خود نوشت: "انتقاد ظریف از کاسبان تحریم"

 

ديويد کوهن رئيس اداره کل اطلاعات مالي و تروريسم وزارت خزانه‌داري (فرمانده قرارگاه تحريم آمريکا) اخيرا با حفظ سمت به عنوان قائم مقام سازمان سيا نيز منصوب شد. در تیتر یک روزنامه "عصرایرانیان" از قول وی می خوانیم: "ایران امتیاز خاصی کسب نکرده است؛ ساختار تحریم ها دست نخورده است"

روزنامه "آسیا" نیز از قول الیزابت گیگو، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس فرانسه نوشت: "آمریکا توافق سریع با ایران را می خواهد"؛ این روزنامه از قول "ظریف" هم نوشته است: "آماده توافق هسته ای هستیم"

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "انتظار مردم از توافق هسته ای لغو کامل تحریم هاست"

"وطن امروز" هم با طرح این سئوال که "چرا وزیر امور خارجه واقعیت عدم لغو تحریم ها را نمی گوید؟" در تیتر یک خود می نویسد: "آدرس انحرافی ظریف"

در بخشی از این یادداشت می خوانیم: "متاسفانه وزیر امور خارجه ایران به جای آنکه واقعیت را به مردم بگوید، انگشت اتهام را به سمت کسانی می‌برد که مخالف عقب‌نشینی آنها از حقوق ملت هستند! آقای ظریف به جای اتهام افکنی، بهتر است صادقانه با مردم سخن بگوید و توضیح بدهد که چرا مذاکرات به مشکل خورده است و توافق جامع به‌دست نمی‌آید."

***

از "جاخالی احمدی نژاد" تا "بزرگترین فسادهای قرن"

هر چند بیش از یکسال و نیم از اتمام عمر دولت نهم می گذرد، اما همچنان شاهد تیترهایی مرتبط با دولت قبلی در لا به لای روزنامه ها هستیم. این انتشار اخبار در خصوص دولت قبل، با توجه به وعده مجازی احمدی نژاد و عبارت "به زودی می آییم" که در سایتش نقش بسته بود، در روزهای اخیر روند افزایشی به خود گرفته است.

روزنامه "ایران" در تیتر یک خود از قول جهانگیری –رئیس ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی- نوشت: "مدعیان پاکدستی بزرگ ترین فسادها را مرتکب شدند"

در تیتر یک روزنامه "شرق" از انتقاد معاون اول رییس جمهور از شعارزدگی در مبارزه با فساد می خوانیم: "بزرگ ترین فساد قرن در دولت گذشته رخ داد"

روزنامه "همبستگی" نیز در تیتر خود از قول "جهانگیری" نوشت: "بزرگ ترین فسادهای قرن در دوره گذشته اتفاق افتاد"

روزنامه "آفتاب یزد" هم نوشت: "فراموشی مصلحتی احمدی نژاد"؛ این روزنامه گزارشی تحلیلی از سخنرانی رئیس دولت سابق دارد. در بخشی از این گزارش می خوانیم: "احمدی نژاد در اظهارات خود هیچ اشاره ای به رحیمی نکرد اما در عوض تلویحا گفت که می آید و کنایه هایی را به دولت فعلی زد!"

روزنامه "آرمان امروز" نیز از پس لرزه های نامه معاون اول دولت دهم می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "احمدی نژاد برای رحیمی جاخالی داد"

روزنامه "ابتکار" هم گزارشی دارد از واکنش ها به بازگشت رئیس جمهور سابق به سیاست؛ در تیتر این گزارش می خوانیم: "احمدی نژاد نات کام، دات کام"

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه های امروز:

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    6 0
    در طول هشت اداره كشور با افراد فاسد و انحرافي و جادوگر و رمال سروش آسماني كذايي به اندازه هشتاد سال كشور عقب گرد داشته است......................... كجا مي آيد يك مشت افراد ختم الله علي قلوبهم و علي سمعهم و علي ابصارهم را جمع كرده خيال ميكند كي هست .... او هم مثل ما يك شهروند عادي است والسلام