قدس آنلاین- ایلام: رئیس اداره بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان ایلام گفت: بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ريال هزینه آیینه کاری بقاع متبرکه استان ایلام شده است.

یک میلیارد و 200 میلیون ريال هزینه آیینه کاری بقاع متبرکه ایلام شده است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، نصرت الله کشاورز با بیان اینکه این میزان اعتبار صرف آینه کاری چند شبستان بقاع متبرکه امام زاده عباس(ع) موسیان، حاج اختیار(ع) چوار و گنبد و شبستان بقعه امام زاده سیداکبر(ع) دهلران شده است، اظهارداشت: تاکنون آینه کاری چند شبستان بقاع متبرکه امام زاده عباس(ع) موسیان و حاج اختیار(ع) چوار به اتمام رسیده و آیینه کاری داخل گنبد و شبستان بقعه امام زاده سیداکبر(ع) دهلران نیز در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این طرح های عمرانی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی با اشاره به هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ريالی آیینه کاری بقاع متبرکه در استان، افزود: این میزان اعتبار از محل نذورات بقعه و کمک های مردمی هزینه شده است.

رئیس اداره بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان ایلام به ساخت آلاچیق های محوطه بقعه سیدعبدالله(ع) شهرستان ایوان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ساخت 16 آلاچیق در محوطه و دره تفریحی پشت این بقعه متبرکه آغاز شده که برای اجرای این طرح نیز یک میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اداره کل اوقاف استان اختصاص یافته است.

نصرت الله کشاورز بقعه سیدعبدالله(ع) ایوان را یکی از بقاع شاخص استان دانست و یادآور شد: این بقعه متبرکه هر ساله در ایام تعطیلات و مناسبت های مذهبی شاهد حضور خیل عظیم زائران و گردشگران از سراسر کشور به این منطقه بوده و می طلبد برای تبدیل شدن به قطب گردشگری، امکانات و زیرساخت های لازم برای رفاه حال گردشگران و زوار این بقعه فراهم شود.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.