یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 94 گفت که این کمیسیون اصلاحاتی را برای مشمولان دریافت یارانه نقدی و حذف یارانه ثروتمندان در بودجه انجام داده است.

سناریوهای کمیسیون تلفیق برای حذف یارانه ثروتمندان
486.jpgایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون کمیسیون تلفیق به یک پیشنهاد به صورت مشروط برای انجام اصلاحاتی رای مثبت داده است مبنی بر این که یارانه خانوارهای با درآمد بیشتر از دو و نیم میلیون حذف شود اما این موضوع قطعا در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اصلاح شود.

وی افزود: نظر اکثر اعضای کمیسیون این است که گذاشتن رقم دو و نیم میلیون تومان برای درآمد خانوارها جهت دریافت یارانه نقدی متناسب با واقعیات اقتصادی جامعه وتورم نیست، به همین دلیل باید این موضوع اصلاح شود.

این عضو کمیسیون تلفیق توضیح داد: پیشنهاد آن است که هیچ رقمی برای درآمد خانوارهای مشمول یارانه تعیین نکنیم و این کار را به عهده‌ی دولت بگذاریم یا این که میزان درآمد خانوار 3 یا 5 میلیون تعیین شود که احتمال تعیین درآمد 5 میلیونی برای دریافت یارانه نقدی بیشتر است.

وی با تاکید بر این که ملاک برای دریافت یارانه درآمد سرپرست خانوار و نه جمع درآمد خانواده است تاکید کرد: این موضوع در جلسه امروز کمیسیون به صورت واضح در لایحه قید می‌شود.

ندیمی گفت که فعلا کمیسیون تلفیق قالبی کلی برای چگونگی هزینه کرد درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها مشخص کرده‌ و قرار است اصلاحاتی را در آن انجام دهد؛ یکی از اصلاحات اینست که خانواده‌هایی که یارانه نمی‌گیرند از اوراق مشارکت استفاده کنند، البته این پیشنهاد هنوز قطعی نشده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.