سرور هادیان: جشنواره فیلم فجر با اکران 10 فیلم در سینما پردیس هویزه مشهد آغاز می‌شود.

جزئیات دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: به رغم همه مشکلات دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر از 16 تا 24 بهمن ماه در مشهد برگزار می‌شود.

سیدسعید سرابی در نشست خبری ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر خراسان رضوی افزود: با توجه به ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای اسلامی، سعی کرده‌ایم با ایجاد محیطی با نشاط همراه با امید برنامه‌های امسال را برنامه‌ریزی کنیم.

وی از 12 اجرای نمایش در سالن‌های تئاتر استان در این ایام خبر داد و تأکید کرد: امسال به رغم برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر در مشهد، همه تلاشمان را بر آن گذاشتیم که حداقل 12 اجرای نمایش در این ایام داشته باشیم.

سرابی در ادامه از 10 اجرای عمومی موسیقی و برگزاری کنسرت موسیقی در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: حضور محسن یگانه، سالار عقیلی، شهرام ناظری و محمد علیزاده در کنسرتهای موسیقی استان در شهرهای تربت حیدریه، سبزوار، قوچان و تربت‌جام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از برگزاری سه نمایشگاه عکس در نگارخانه‌های مشهد با موضوع انقلاب اسلامی و چهار نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به مؤسسات و تشکلهای فرهنگی خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری جشنواره ملی مد و لباس در مشهد برگزار خواهد شد.

سرابی تأکید کرد: همچنین جشنواره 40 حدیث رضوی در سبزوار با 40 هزار شرکت در 16 بهمن ماه برگزار می‌شود که فعالیت این جشنواره از دهه کرامت آغاز شده بود.

وی از دیگر برنامه‌های ایام مبارک دهه فجر، برگزاری جشنواره‌های مساجد با سرمحور کانونهای شاد، نور و خدمت اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار هشت کارگروه تخصصی نیز برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی استان نیز در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود که در ایام دهه فجر مراسم افتتاحیه آن در مشهد همزمان با جشنواره استان خراسان رضوی نیز برگزار می‌شود.

سرابی از افتتاح دو مجتمع فرهنگی- هنری گناباد با متراژ 1800 مترمربع و در تایباد با متراژ 1550 مترمربع در دهه فجر خبر داد و تأکید کرد: هر دو این مجتمع‌ها دارای سالنهای نمایش قابل توجهی هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: امسال جشنواره فیلم فجر فقط در تهران و شهرستانهای مشهد، کرج و کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست از اکران فیلمهای رخ دیوانه (ابوالحسین داودی)، خداحافظی طولانی (فرزاد مؤتمن)، در دنیای تو ساعت چنده؟ (صفی یزدانیان)، ماهی سیاه کوچولو (مجید اسماعیلی)، جزیره رنگین(خسرو سینایی)، مزار شریف(عبدالحسین ورزیده)، روباه (بهروز افخمی)، عصر یخبندان(مصطفی کیایی) و انیمیشن مبارک (محمدرضا نجفی امامی) در مشهد اطلاع داد و گفت: درحال مذاکره برای بهترین اثر و اکران آن در روز اختتامیه نیز هستیم که هنوز نام فیلم مورد نظر مشخص نشده است.

ناصر نبی زاده در ادامه از اکران فیلمهای جشنواره فیلم فجر در سیانسهای بعدازظهر 30/16 و 30/18 و 30/20 خبر داد.

وی اسامی اکران مستندهای فی ما فیه (صادق داوری فر)، پناهگاه (عباس صمدی)، زندگی پنهان (دلاور بوستانیان)، و من می خواهم شاخ بشوم (مهدی گنجی) را در مشهد اعلام کرد و افزود: درصدد اکران فیلم ستاره شرق که بخشی از این فیلم در مشهد تولید شده است نیز هستیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ما علت اکران نشدن فیلمهای جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سیانسهای صبح را کمبود اعتبارات اعلام و خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال 31 استان برای برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان حذف شده‌اند و اکران هر فیلم در هر سیانس مبلغی معادل 7 میلیون تومان هزینه دارد.

نبی زاده در ادامه تصریح کرد: دبیرخانه برگزاری فیلم فجر در مشهد راه‌اندازی شده است که امیدواریم در پایان جشنواره به آسیب‌شناسی این جشنواره بپردازیم و به عنوان یک مطالبه جدی استان برای سالهای آینده برگزاری لازم را داشته باشیم.

وی قیمت فروش بلیتهای جشنواره را 6 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هنوز بحث فروش اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر مشخص نشده است. این درحالی است که سال گذشته 50 هزار نفر از جشنواره فیلم فجر مشهد دیدن کرده‌اند.

در ادامه معاون فرهنگی- مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: همزمان با جشنواره شعر فجر در تهران، مشهد میزبان برخی از شاعران خواهد بود.

حسین مسگرانی خاطرنشان کرد: در 21 بهمن مراسم شعر فجر در تالار فردوسی جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از حضور دکتر صالحی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز این مراسم خبر داد و افزود: امیدوارم مشهد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی آغازکننده برنامه‌های شعر فجر در سالهای آینده باشد.

مسگرانی گفت: در این مراسم نشستهای تخصصی و بررسی شعر ایران و شعر معاصر انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

مسگرانی در ادامه تصریح کرد: جشنواره شعر فجر در تهران برگزار خواهد شد و سه گردهمایی بین‌المللی در کابل، بصره و گنجه نیز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی همچنین از برگزاری محافل شعر فجر افزون بر مشهد در شهرهای همدان، تبریز، آبادان، تهران و جزیره کیش خبر داد و گفت: 20 تن از شاعران مطرح استان و کشور به قرائت شعر در این محافل می‌پردازند.

وی گفت: دبیر علمی شعر را مجید نظافت برعهده دارد و شاعرانی همچون آرش شفاعی، محمدکاظم کاظمی، غلامرضا شکوهی، عالیه محرابی، علی بدیعی، محمد رمضانی فرخانی و... حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.