قدس آنلاین- تبریز: رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: اگر افراد بصورت یکپارچه تقاضای آبیاری تحت فشار نمایند 85 درصد از کل هزينه اجرایی آبياري تحت فشار از محل کمک های دولتی به صورت بلاعوض تامین می گردد.

با تجمیع اراضی، 85درصد هزینه های آبیاری تحت فشارتوسط سازمان پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کريم مهري در گردهمایی که به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور مديران و پرسنل سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي و ادارات تابعه در محل نمازخانه اين سازمان برگزار شده بود ضمن تبريک دهه فجر و نثار صلوات بر روح امام وشهيدان گفت: اگر امروز در کشور امنيت داريم مرهون خون شهدا و مجاهدت هاي رزمندگان و جهادگران و تلاش شبانه روزي آنها مي باشد لذا اميدوارم شاهد اهتزاز پرچم اسلام در سراسر جهان باشيم.

وي ضمن ارائه گزارشي ازعملکرد سازمان وادارات تابعه درطول يکسال گذشته افزود: بايستي توجه کنيم که نتيجه تلاش ها وگزارش کار ارائه شده ماحصل تلاش جمعي همه مديران وساير همکاران درسازمان بوده است. رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود : رسالت اين سازمان تامين امنيت غذايی از نظر کمي وکيفي مي باشد.

مهری با بیان اینکه در بحث مرغ در استان جلسات متعددي با دامپزشکي و اتحاديه مرغداران برگزار شده است افزود: در توليد مرغ بايد بر محوريت صادرات حرکت کنيم و در اين رابطه مشارکت توليد کننده ها و اطلاعات فني و بازاريابي اهميت دارد و در اين رابطه در حال رایزنی و گفتگو برای عقد قراردادهایی با اقليم کردستان عراق و کشورهاي همسايه جهت صدور محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی هستیم که اینکار اشتغال زایی را هم به دنبال خواهد داشت. وی با بیان اینکه اصلاح الگوي کشت از بندهای اصلی سند تدبیر و توسعه استان در بخش کشاورزی می باشد افزود: باید سازمان جهادکشاورزی و کشاورزان موضوع بهکاشت را جدی بگیرند و در کشاورزی از ارقام کم نیاز به مصرف آب بهره ببرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بحث پهنه بندي انجام شده است ادامه داد: بايد نسبت به گذشته تجديد نظر کنيم و هر روستا را به عنوان يک واحد توليدي در نظر بگيريم و در ادامه دانش فني را به واحد هاي توليدي ببريم که با شروع بکار نيروهاي جديدالاستخدام این مشکل مرتفع خواهد شد. وی با بیان اینکه مقدار بارش در سال زراعی 93-94 تا اينجا خوب بوده است ولي در زمستان بارش برف آنچنانی را شاهد نبوده ایم افزود: اين وظيفه و رسالت ما را سنگین می سازد و در این خصوص باید از دانش فني افراد خبره و کارشناسان و نیز دانش بومی کشاورزان استفاده شود .

مهری با بیان اینکه در کشت ديم، بحث مکانيزاسيون مطرح است ادامه داد: براي خريد ادوات کشاورزي حفاظتي 80 ميليارد تومان اعتبار سال قبل و سالجاری تخصیص یافته بود که با تلاش همکاران و همکاری کامل بانک کشاورزی سهميه اعتبارات مکانيزاسيون 106 درصد جذب شده است و سعي داريم اعتبارات جذب نشده ساير استان ها را هم جذب کنيم.

وی با بیان اینکه در بحث آبياري تحت فشار حرکت مضاعف لازم است افزود: اگر افراد دسته جمعي حرکت کنند و اراضی کشاورزی را در قطعات بزرگ تجمیع نمایند 85 درصد هزينه ابياري تحت فشار از ايجاد استخر و انتقال آب را پرداخت خواهيم کرد و اين يک همت جمعي مي خواهد و بايد همه به عنوان مروج کشاورزی در اين خصوص عمل کنيم و از منابع خدادادي به نحو مطلوب استفاده کنيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.