قدس آنلاین- تبریز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در حاشیه اتوبان در حال احداث تبریز- سهند مرکزی برای عرضه محصولات دانش بنیان ایجاد می شود.

مرکز محصولات دانش بنیان در تبریز ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد تقی پاکزاد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در دانشکده هنرهای رایانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: امکان اختصاص بخشی از این مرکز برای ارایه بازی و هنرهای دیجیتال وجود دارد.

وی با اشاره به بازار مناسب فیلم های انیمیشن گفت: در صورت توسعه این فعالیت ها ضمن اشتغال زایی، درآمدزایی قابل توجهی متوجه فعالان این حوزه می شود.

پاکزاد بر انتقال مفاهیم آموزشی در قالب بازی های رایانه ای تاکید کرد و افزود: کار فرهنگی در عرصه رایانه و در قالب هنر ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.

وی بر ایجاد زمینه بارورسازی ایده های هنری تاکید کرد و گفت: با توجه به علاقمندی موجود نسبت به دانش دیجیتال، از طریق مراکز علمی و دانشگاهی استعدادهای موجود پرورش می یابند.

پاکزاد استفاده از نمادهای تاریخی و فرهنگی در طراحی بازی های رایانه ای را پیشنهاد و نسبت به بازار سنجی تولیدات تاکید کرد.

وی اظهارکرد: پورتال استانداری آذربایجان شرقی بستر مناسبی برای معرفی محصولات دیجیتال و ارتقای دانش عمومی در این زمینه است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این نشست گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان رویکرد دولت تدبیر و امید است.

بهمن حسین زاده افزود: شبکه های مخابراتی ظرفیت مناسبی برای ارایه محصولات دیجیتال دارند و می توانند برای تولید محتوا با بخش خصوصی همکاری کنند.

محمد فرقانی مدیر عامل مخابرات استان هم گفت: محصولات دانشجویان هنرهای رایانه ای در زمینه بازی و انیمیشن را می توان از طریق اینترنت در اختیار عموم قرار داد.

رییس دانشکده هنرهای رایانه ای دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز هم در این نشست ارتقای نیروی انسانی و پشتیبانی پایگاه های اینترنتی ادارات را از ظرفیت های دانشجویان این دانشکده عنوان کرد و گفت: سازمان ها می توانند کارهای تحقیقاتی را به این دانشکده واگذار کنند.

عباس غفاری از پذیرش دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده در این دانشکده خبر داد و گفت: در دوره کارشناسی چند رسانه ای، دانشجویان براساس بینش اسلامی و آگاهی های تخصصی و مهارت های چند رسانه ای رایانه محور آموزش می بینند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.