وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به‌ ویژه در مناطق محروم و مرزی زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی پنجشنبه شب در شورای اداری و مثلث توسعه شهرستان رفسنجان با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از میراث بزرگی که امام خمینی (ره) برای ما و امت اسلامی برجا گذاشت به‌خوبی صیانت کنیم.

حمایت از طرح ستاد مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان

واعظی در ادامه با اشاره به طرح ستاد مثلث توسعه در استان کرمان، تصریح کرد: این اقدام بسیار ارزشمند است و در یک محیط همدلی بین نمایندگان مجلس، استانداری، فرمانداری، مسئولان، بخش خصوصی و سرمایه گذاری با نظارت ائمه جمعه تشکیل شده است.

این مسئول با بیان این مطلب که همه با هم استان کرمان را می‌سازند و ما نیز باید از اقدامات صورت گرفته حمایت کنیم، تصریح کرد: دو طرح موتورسیکلت برقی و کارخانه فیبر نوری در رفسنجان اجرا شده است که طرح موتورسیکلت برقی می‌تواند با توجه به وضع سوخت کشور جواب خوبی دهد و کارخانه فیبر نوری هم مورد احتیاج کشور و کشورهای منطقه است.

وزیر ارتباطات در این زمینه قول مساعد داد که از طرح تولید موتورسیکلت برقی با مزیت کاهش سوخت و کاهش آلودگی هوا در رفسنجان حمایت شود.

۵۸ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: ۵۸ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور داریم که پروژه دیگری با ۱۲ هزار کیلومتر فیبرنوری نیز در مناقصه است که بخشی از آن به رفسنجان می آید و برای افتتاح در فروردین نیاز به نقدینگی دارد.

واعظی عنوان کرد: کارخانه شهید قندی یزد هزینه زیادی برای واردات تار فیبرنوری به خارج پرداخت کرده است و پیشنهاد می کنیم مجموعه ای شامل مصرف کننده، پژوهشگران دانشگاه ها و وزارت ارتباطات با همکاری هم این تار فیبرنوری را در داخل ایران تولید کنند تا ارزان تر تمام شود و به خودکفایی برسیم.

آمادگی برای راه اندازی دولت الکترونیک در کرمان

این وزیر کابینه تدبیر و امید راه اندازی دولت الکترونیک را برای کرمان و رفسنجان ضروری دانست و گفت: هر چه مردم با داده ها و اطلاعاتشان کار دارند به طور شفاف آماده شود تا مردم به سرعت از آن استفاده کنند ما این آمادگی را داریم که این کار در کرمان و رفسنجان انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: اگر روستاهایی با خانوارهای قابل توجه وجود داشته باشد خطوط تلفن همراه در آنها راه اندازی خواهد شد، سیاست دولت بر این است که به مناطق مرزی و روستاها توجه ویژه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به ‌ویژه در مناطق محروم و مرزی زیرپوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند، حدود ۳۲۵ میلیارد تومان برای روستاها اختصاص داده‌ایم.

واعظی با بیان اینکه فیبر نوری رفسنجان به کرمان کامل شده است، افزود: با توجه به اینکه نسل سه و چهار در همه شهرستان‌ها می‌رود باید دولت همراه داشته باشیم یعنی هر جا هستیم و هر کار با مجموعه دولت داریم بتوانیم آن کار را با موبایل انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در فروردین ۹۴ در رفسنجان خبر داد و گفت: رفسنجان از مراکز اصلی در استان کرمان است که امکانات خوبی در زمینه پهنای باند دارد و دو گیگابایت در ثانیه ظرفیت آماده در رفسنجان برای واگذاری داریم و آنچه مردم نیاز دارند ۱۰۰مگابایت در ثانیه است.

آغاز به کار موتور جستجوی ملی دانشگاه امام حسین(ع)

وزیر دولت یازدهم همچنین اعلام کرد: ما به دنبال این هستیم فعالیت هایی که می تواند در خدمت مردم باشد سرعت ببخشیم که در این راستا برنامه گسترده شبکه ملی اطلاعات را شروع کرده ایم.

واعظی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات به این معنی است که بتوانیم داخل کشور تولید محتوا کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی را تشویق کنیم در ارتباط با نیازمندی‌های مردم موتور جستجوی بومی داشته باشیم و تاکنون در زمینه ایجاد دو موتور جستجو در دانشگاه یزد و دانشگاه امام حسین (ع) اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: موتور جستجوی بومی دانشگاه امام حسین (ع) هفته آینده و موتور جستجوی دانشگاه یزد اردیبهشت ۹۴ اعلام رسمی خواهد شد که به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند و با سرعت بالا هر آنچه داخل کشور است استفاده کنند.

وی گفت: این کار در شورای عالی فناوری اطلاعات عنوان و همچنین طرح سلامت الکترونیک نیز نهایی شد که برای تمام مردم ایران به جای دفترچه بیمه، اطلاعات در سیستم وجود دارد و وزارت بهداشت نیز کنترل دارویی را انجام می دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خدمات پست بانک ها گفت: پست بانک ها برای خرده بانکداری ایجاد شده اند و تغییر جهت داده ایم تا در مناطق محروم و روستاها به کار گرفته شوند.

واعظی یادآور شد: منابع دهیاری ها باید در پست بانک باشد تا بتوانیم با این منابع و منابع خودمان برای اشتغال در روستاها تسهیلات کشاورزی، صنایع دستی و دامداری بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سیاست این است که طراحی مجموعه شبکه کشور به گونه‌ای باشد که ۸۰ درصد پهنای باند داخل و ۲۰ درصد از اینترنت بین‌الملل استفاده شود و اگر در منزل به شبکه ملی وصل شویم با سرعت بالا کار را انجام دهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.