۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 263568

قدس آنلاین یزد - راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره با عنوان پروتکل پیشگیری از طلاق در دادگستری استان یزد تهیه و تصویب شد.

پروتکل پیشگیری از طلاق تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، با حضور مدیر کل همکاریهای فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استانهای یزد ، کرمان ، چهار محال و بختیاری ، گیلان و البرز و مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد  و تنی چند از اساتید مجرب در حوزه خانواده این طرح تهیه و تصویب گردید .

 با توجه به  ضرورت اجرای طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق که فرو پاشی خانواده ، بر هم زدن تعادل روانی و عاطفی افراد خانواده و جامعه را در پی دارد و منجر به بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی مانند ، فحشاء، انحرافات جنسی ، خود کشی ، فرار از منزل ، سرقت ، اعتیاد ، ولگردی  وخیابان گردی می گردد و با توجه به تجربیات موفق سه ساله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادگستری استان یزد در اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده و نتایج مثمر ثمر و ملموس آن  ، راهنمای فنی و اجرایی  برای مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق با هدف همسان سازی روش ها ی اجرای قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 و همچنبن بهره مندی و استفاده از تجربیات سایر  استان ها در این زمینه این طرح تدوین گردید.

مراکز مشاوره تحکیم خانواده با استفاده از نیروهای متخصص ، متعهد و با تجربه و با به کار گیری اصول علمی خانواده درمانی ، روان درمانی ، روانشناسی ، مشاوره ، مددکاری اجتماعی و  بررسی اختلالات  عاطفی ، شناختی زوجین  و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون ، زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلافات یاری نموده و زمینه های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم می نماید .

از اهداف اصلی طرح ، پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان مقدس خانواده برای متقاضیان طلاق ،  پیشگیری و کنترل آسیب ها و ناهنجاری های ناشی ازپدیده طلاق و کاهش خسارات مادی، معنوی و هزینه های اجتماعی آن و شناسایی وکمک به حل مسائل و مشکلات خانواده های آشفته و متقاضی طلاق است.

کمک به قضات دادگاهها ی خانواده جهت  اعمال رویکرد پیشگیرانه و تسریع در رسیدگی ، اتخاذ تصمیم  و صدور احکام مناسب را نیز می توان از دیگر اهداف این طرح دانست.

از هدف های دیگر این طرح  می توان از شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ریزی در جهت آگاه سازی جامعه  و افزایش آگاهی های زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق و فراهم آوردن زمینه های مناسب تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق یاد کرد.

 افزایش آگاهی های حقوقی  لازم و مفید به زوجین در رابطه با علت اصلی تقاضای طلاق  و جلو گیری از وقوع طلاق در ازدواج های مجدد در موارد عدم سازش منجر به طلاق را نیز می توان از دیگر اهداف این طرح برشمرد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.