قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سنددار کردن موقوفات، اولویت اصلی اوقات و امور خیریه استان ایلام است.

سند دارکردن موقوفات، اولویت اصلی اوقاف ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام‌ محمد کاروند در مصاحبه با خبرنگاران با تبریک دهه مبارک فجر و با بیان اینکه با استناد به مدارک ثبت‌اسناد و شهرت محلی، می‌توان موقوفات را سند دار کرد، اظهار داشت: با سند دار کردن موقوفات می توان بیش از پیش در حفظ و حراست از این اماکن و املاک موقوفه کوشید.

وی با اشاره به اینکه در شب 22 بهمن در 15 بقعه متبرکه استان مراسم جشن پیروزی انقلاب برگزار می شود، افزود: در مساجد و بقاع متبرکه استان سخنرانان به تبیین اهداف و خدمات انقلاب خواهند پرداخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه در این ایام نورانی محافل انس باقران در مساجد و اماکن متبرکه استان و بصورت ویژه در مصلای بزرگ شهرستان ملکشاهی برگزار می‌شود، یادآور شد: در این برنامه معنوی از مربیان و حافظان قرآن نیز تجلیل می شود.

حجت‌الاسلام‌ محمد کاروند با اشاره به اینکه امسال در 34 بقعه متبرکه استان عملیات عمرانی صورت گرفته است، بیان داشت: توسعه شبستان امام‌زاده علی‌صالح(ع) در 2 طبقه و با زیربنای1600مترمربع و نصب سیستم صوتی در این امامزاده با هزینه 700 میلیون ریال، تخریب و بازسازی مسجد جامع شهر چوار با زیربنای2هزار و250 مترمربع و در 3 طبقه، از مهمترین طرح های عمرانی اوقاف ایلام در سالجاری است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 120 مربی به بیش از 5 هزار قرآن آموز مباحث قرآنی را آموزش می دهند، خاطرنشان ساخت: در سالجاری و در مناسبت های مختلف 190 مبلغ دینی اعزام شده و در قالب طرح های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و سوگواره یاس نبوی معارف دینی را ترویج و تبیین کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به راه اندازی مرکز فرهنگی و قرآنی در بیشتر بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در هر کدام از  این مراکز فرهنگی و هنری 7 نفر در زمینه ترویج و تبلیغ مباحث دینی، اسلامی و قرآنی فعالیت دارند. 

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون 215 سند مالکیت برای بقاع و اماکن مذهبی استان صادرشده که 80 مورد از آنها در 10 ماهه سالجاری انجام شده است، اظهار داشت: از آنجا که صدور سند مالکیت برای اماکن مذهبی مانع هرگونه تصرف غیرقانونی می شود، سند دارکردن موقوفات، اولویت اصلی اوقاف ایلام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 142 مورد تقاضای ثبت و صدور سند مالکیت برای اماکن مذهبی و موقوفات استان در حال انجام است، بیان داشت: در سال آینده راه‌اندازی ادارات اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های دهلران، چرداول و مهران پیگیری می‌شود و امید است مسئولان و فرمانداران شهرستان‌های مربوطه با همکاری لازم خود، ما را در پیشبرد اهداف یاری نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با تأکید بر اینکه نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ وقف بی بدیل است، تصریح کرد: رسانه ها می توانند زمینه را برای حضور پررنگ مردم در زمینه وقف و خدمات عام المنفعه فراهم نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.