رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷ مسابقه قرآنی توسط دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.


7 مسابقه قرآنی ویژه دهه فجر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی اظهار داشت: فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم یکی از ضرورت‌های اقدامات فرهنگی این اداره و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

لسانی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر درک معانی آیات و القای آن به مخاطب، این اداره اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی مختلف و متعدد برای رده‌ها و طیف‌های مختلفی از مخاطبان کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، روزانه در هر محفل قرآنی مسابقات مناسبی برای عموم زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم حرم رضوی طراحی شده است که در این مسابقات زائران با رجوع به کتاب شریف قرآن پاسخ سوالات را یافته و ضمن تلاوت آیه یا آیات با معانی و مفاهیم آن نیز آشنا می‌شوند و به نفرات برگزیده به قید قرعه در محفل روز بعد جوایزی اهدا می‌شود.

لسانی اضافه کرد: در حال حاضر مسابقات قرآنی «آفتاب طوس» ویژه کارکنان اداره مرکزی آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی» ویژه کودکان و نوجوانان، «مسابقه قرآنی فرقان» ویژه محافل قرآنی خواهران، «از قرآن بپرس 9» ویژه نوجوانان و«شکوه هشتم»، «در محضر قرآن» و «نصرالهی» ویژه عموم زائران در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای دانش و بینش قرآنی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی عنوان کرد و افزود: اداره علوم قرآنی با تمسک به سفارش رسول وحی حضرت محمد(ص)، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف قرآنی اعم از کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، نشست‌های تدبری، محافل قرآنی، مسابقات و جشنواره را برای انس بیشتر همگان با قرآن کریم تدارک دیده است.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: افراد علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات قرآنی می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر به اتاق 17 واحد محافل و مسابقات دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.