قدس آنلاین:معاون سیاسی وزیر کشور گفت:دولت درصدد رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله است تا بتوان از طریق آن به رشد هشت درصدی اقتصادی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری و تورم و در نهایت کاهش اختلاف طبقاتی دست یابد.

دولت درصدد رسیدن به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمد حسین مقیمی در نخستین سفر کاری خود به خراسان شمالی در شورای اداری این استان اظهار داشت:برای رسیدن به اهداف و آرمانهای سند چشم انداز توسعه که از تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است باید همه باهم کار کنیم و از سوی دیگر همکاری های دولت و مجلس نیز با یکدیگر بیشتر شود.
وی افزود:انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل برای این هدف دنبال شد که اسلام در کشور ما حاکم شود به طوری که قبل از سال 41 امام (ره) بارها این موضوع را متذکر شدند که به مسائل مذهبی توجه شود.
مقیمی در ادامه تصریح کرد:هدف اصلی امام این بود که ایران جولانگاه آمریکاییها نشود و چون این تذکرات مورد قبول واقع نشد نهضت امام از سال 42 آغاز شد تا در 22 بهمن 57 شاهد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و حضور مردم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: به رغم تمام کارشکنی های دشمنان، امام با رهبری های خود و با استفاده از امکانات و پشتیبانی های مردم به تثبیت انقلاب پرداخت.
مقیمی گفت: و حال امروز در سیاست خارجی، دیپلمات ها و نمایندگان ما می توانند در مقابل 6 کشور جهان به خوبی از عهده دفاع از حقوق ملت ایران برآیند.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت:در حوزه مسائل اقتصادی کشور کاهش ناگهانی قیمت نفت موجب شد قسمت اعظم هزینه های دولت که از نفت تامین میشد دچار مشکل شده اما این موضوع سبب شد ایستادن روی پای خود و کم کردن اتکا خود به نفت را سرلوحه برنامه هایمان قرار دادیم.
محمد حسین مقیمی با تاکید بر اینکه دولت برنامه های خوبی در خصوص اقتصاد بدون نفت دارد، افزود:سالهاست که برنامه ریزان کشور ما سعی می کنند که وابستگی ما را به نفت کمتر کنند و البته دولت یازدهم از زمان استقرار خود تاکنون تلاش های زیاد و موثری را انجام داده است.
وی ادامه داد:یکی از تلاش های این دولت کاهش تورم از 43 درصد به 16درصد و اقدام موثر دیگر آن تقدیم بودجه به مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر بود.
مقیمی گفت: خروج از رکود پس از تورم را دولت به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.
وی بیان کرد: امروز افتخار می کنیم که از نظر سلامت،درمان، بیمه و بهداشت یکی از کشورهای موفق دنیا هستیم.

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.