قدس آنلاین - قزوینی غرابی: نتایج یک پژوهش در سرزمین های اشغالی نشان می دهد بیش از 65 درصد اسرائیلی ها سید حسن نصر الله را چهره ای کاریزماتیک می دانند.

65 درصد اسرائیلی ها نصرالله را چهره ای کاریزماتیک می دانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الرأی الیوم، نتایج یک پژوهش در دانشکده تل حای در شمال سرزمین های اشغالی که توسط دو جامعه شناس به نام پروفسور یوحنان ایشیل و دکتر شاروؤل کیمحی انجام شده نشان می دهد دبیر کل حزب الله لبنان در همه زمینه های پژوهشی در این پروژه از رهبران تل آویو پیشی جسته است.

موضوع این تحقیق سید حسن نصرالله از نگاه اسرائیلی ها قبل و پس از جنگ دوم لبنان (33 روزه ) بوده که دبیرکل حزب الله در همه زمینه ها بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برتری داشته است.

سایت اینترنتی شبکه هفت تلویزیون اسراییل با انتشار این گزارش نوشت: پیش از جنگ دوم 76 درصد پرسش شوندگان گفتند که نصرالله دارای قدرت مدیریت و رهبری است اما پس از جنگ دوم این نسبت به 80 درصد رسید.

همچنین تا پیش از جنگ، 70 درصد اسرائیلی ها معتقد بودند که نصرالله در تعیین اهداف روشن و دقیق است در حالیکه پس از جنگ  دوم این مقدار به 73.3 درصد افزایش یافت.

درباره حضور رسانه ای دبیرکل مقاومت نیز 55 درصد آنها ظهور نصرالله در تلویزیون را موضوع مثبتی ارزیابی کرده اند که پس از جنگ 33 روزه به بیش از 66 درصد رسید.

اما نکته جالب این تحقیق درباره چهره کاریزماتیک رهبر مقاومت است. در حالی که 59 درصد پرسش شوندگان معتقد بودند که نصرالله چهره ای کاریزماتیک دارد این میزان به بیش از 65 درصد پس از پایان جنگ رسید. این اشخاص گفته اند که نصرالله کاریزمای بسیار بالایی دارد.

نزدیک به 60 درصد اسرائیلی ها همچنین گفته اند رهبر حزب الله قدرت بالایی در انجام مذاکرات و مدیریت آن دارد. سایت این شبکه تلویزیونی صهیونیستی در ادامه نوشت: علاوه بر موارد مورد اشاره، حسن نصرالله در باقی موارد مانند نگاه راهبردی و دورنگر، برنامه ریزی بلند مدت، قدرت اقناع، شخصیت ایدئولوژیک و فداکاری به خاطر اهداف بر نخست وزیر این رژیم برتری و تفوق داشته است.

بیش از 250 تن از اسرائیلی های ساکن مناطق شمالی دامنه پرسش شوندگان این پژوهش را شامل شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.