وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه اپراتورها بدون مجوز حق افزایش تعرفه‌های تلفن را ندارند‌، گفت: بنای فیلترینگ کامل شبکه‌های اجتماعی را نداشته و تنها صفحه‌هایی که محتوای مجرمانه دارند را مسدود خواهیم کرد.

اپراتورها بدون مجوز حق افزایش تعرفه‌های تلفن را ندارند‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی ظهر امروز در نشستی خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ۸ ماه گذشته، در ارتباط با نرخ تلفن ثابت و همراه افزایشی نداشتیم زیرا اپراتورها بدون اجازه نمی‌توانند تعرفه‌ای را افزایش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استفاده از اینترنت در ۲ بخش صورت می‌گیرد؛ یا به صورت بسته‌ای یا به صورت آزاد که البته به صورت بسته‌ای آن ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. قبول داریم زمانی که تلفن‌هایی که از اینترنت استفاده نمی‌کردند، اینترنت آزاد آن‌ها نیز کمی گرانتر از سایر بسته‌های اینترنتی می‌آمد.

واعظی در رابطه با طرح هم‌کدسازی تلفن‌های کشور خاطرنشان کرد: از زمانی که این طرح صورت گرفته ۲۵ درصد کاهش مبالغ را شاهد بوده‌ایم؛ وظیفه دولت این است که اگر حقوقی از مردم در این زمینه ضایع شود پیگیر آن ها باشد و همچنین در زمینه تلفن‌ها و تعرفه‌های آن نیز اگر مشکلی برای مردم رخ دهد، ما آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سئوال که سرانجام فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به کجا رسید، اظهار داشت: ما بنا نداریم شبکه‌های اجتماعی را کاملاً فیلتر کنیم، سیاست ما این است که اصولاً سایت‌ها و شبکه‌هایی که از نظر ما محتوای مجرمانه ندارند همگی باز باشند و شبکه‌هایی که محتوای غیراخلاقی و مجرمانه دارند نتوانند به کار خود ادامه دهند.

واعظی افزود: شبکه‌هایی که ۵ تا ۱۰ درصد و یا برخی مواقع ۱۵ درصد از نظر فرهنگ و اعتقادات ما محتوای مجرمانه دارند، این شبکه‌ها را براساس فیلترینگ هوشمند مسدود می‌کنیم و تنها صفحه‌هایی که محتوای مجرمانه دارند را مسدود خواهیم کرد.

وی در رابطه با اظهارات مختلفی در رابطه با تشعشعات دکل‌های آنتن‌های BTS و سرطان‌زا بودن آن‌ها نیز گفت: ما امروز با یک پارادوکس مواجه هستیم و اپراتورهای ما نمی‌توانند با وجود این صحبت‌ها به شما سرویس دهند. اگر این مسائل واقعیت داشته باشد با یک شعاع محدودی مردم آن منطقه می‌توانند از اپراتورهای خود استفاده کنند.

واعظی بیان کرد: در دنیای امروز حدود ۷ میلیارد موبایل در دست مردم وجود دارد و تمام کشورهای که حقوق بشر برای آن‌ها مهم است حتی برای اینکه مواد غذایی مسمومی وارد کشور شود، آن‌ها را ممنوع می‌کنند و لذا سازمان نظارت مخابرات با دقت بسیار بالا بر آنتن‌های BTS نظارت دارد و به صورت دوره‌ای نظارت خود را انجام می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این میان عده‌ای اعتقاد دارند امواجی که از این آنتن‌ها متساعد می‌شود، بسیار ضعیف‌تر از امواجی است که در اطراف انسان‌ها وجود دارد، برهمین اساس کمیته‌ای برای شهرهای بزرگ تشکیل شده که در آن در برخی مواقع خروجی تصاویر تلویزیونی براساس برخی تشعشعات محدود می‌شود؛ به طور قطع این امواج با امواج موبایل کاملاً متفاوت است باید قبول کرد که آنتن‌های BTS هیچگونه مشکلی ندارند.

واعظی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ۳۳ درصد از هزینه‌هایش، هزینه‌های پرسنلی است و این عدد در اداره پست تا ۷۰ درصد نیز می‌رسد البته ما بنا نداریم فشاری که در این قضیه بر ما وارد می‌آید را به مردم تحمیل کنیم.

وی تأکید کرد: امسال قیمت ADSL و تعرفه آن را ۲۰ درصد گران کردیم ولی از آن طرف پهنای باند موبایل‌ها را افزایش دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کار دیگری که انجام شد، این است که یک استان در گذشته مبلغ تلفن شهری‌اش که با قیمت ثابتی محاسبه می‌شد و به صورت دقیقه‌ای حساب می‌شد، به سمت این رفتیم که این حرکت را به کل استان آن شهر تأمین دهیم، مردم ما حاضرند پول خود را برای استفاده از گوشی موبایل بدهند ولی از تلفن ثابت استفاده نکنند.

واعظی خاطرنشان کرد: کار دیگری که انجام شد روش‌هایی که در پیش گرفتیم که دیگر روند ارتباطی برای مردم بسیار آسان شود و فشار این موضوع بر مردم نیز کمتر وارد آید.

وی با بیان اینکه ما در وزارت ارتباطات بنا نداریم آنچه را که در بخش خصوصی انجام می‌شود، انجام دهیم اظهار داشت: در بخش‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و همچنین مسائل حاکمیتی تحت نظر وزارت ارتباطات است ولی ما براین اساس سعی داریم با توان بیشتر به سمت خصوصی‌سازی پیش برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که رئیس جمهور به جد دنبال می‌کند، این است که بتوانم امکانات ارتباطی را به مناطق محروم و مرزی جهت دهیم. ما در وزارت ارتباطات به این مسئله پی بردیم که هرچه زودتر جشن تلفن‌دار کردن روستاها را برپا کنیم چرا که امروز روستاهایی بالای ۲۰ خانوار ما تلفن‌دار شدند و به دنبال این هستیم که روستاهای بالای ۱۰ خانوار خود را تلفن‌دار کنیم.

واعظی در رابطه به ورود اینترنت به روستاها گفت: بیش از ۸ هزار روستا دارای اینترنت شده‌اند و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ این مقدار به ۲۵ تا ۳۰ هزار روستا افزایش یابد. به طور قطع اینترنت می‌تواند انواع و اقسام امکانات ارتباطی و رفاهی برای روستاها فراهم آورد.

وی افزود: امروز بیش از ۱۴ هزار نقطه روستایی ما به پست بانک مجهز هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمت‌رسانی اعم از وام کم‌بهره و دیگر تسهیلات شامل می‌شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان کار این دولت اعلام کنیم که تمامی روستاهای ما دارای اینترنت شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: آنچه که ما تصمیم می‌گیریم و گرفته‌ایم این است که ۵ ریال تعرفه‌ای را به نیم ریال کاهش داده‌ایم و ما به این سمت پیش می‌رویم که اپراتورها را به سمت افزایش کیفیت و کاهش تعرفه تشویق کنیم.

وی افزود: ۳ اپراتور ما زمانی که قیمت‌ها کاهش پیدا کند ۲ اپراتور، قیمت‌های خود را کاهش نداده‌اند بلکه ثابت نگه داشته‌اند، به طور قطع زمانی که اپراتورهای ما زیرسقف تعرفه اعلامی ما فعالیت کنند، مقدار تعرفه‌ای در اختیار مشتری قرار می‌دهند هیچ مشکلی ندارند.

واعظی تصریح کرد: گرانی به این معنی است که اپراتوری بیش از نیم ریال از مردم پول بگیرد ولی زیر نیم ریال مشکلی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.