۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 264636

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انجام دو عملیات هم‌زمان برای دستگیری سه آدم‌ربایی که با ربودن پسربچه‌ای ۱۳ساله، قصد اخاذی ۲۰۰هزار دلار پول نقد از خانواده وی را داشتند خبر داد؛ به‌گفته وی با دستگیری اعضای این باند گروگان ۱۳ساله آزاد شد.

آدم‌ربایان ۲۰۰هزار دلاری غافلگیر شدند

به گزارش  تسنیم، روز پانزدهم بهمن ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 153 شهرک ولی‌عصر(عج) اعلام کرد که پسر 13ساله‌اش به‌نام «سینا» توسط سرنشنیان یک دستگاه خودروی پرشیا نقره‌ای‌رنگ ربوده شده است. از این رو با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله گزارش این آدم ربایی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران انجام شد.

پدر سینا پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 19:30 روز پانزدهم بهمن، پسرم به همراه دوستانش در حال بازگشت از باشگاه ورزشی به سمت منزل بوده که بنا بر اظهارات دوستانش، سه سرنشین یک دستگاه خودرو پرشیا نقره‌ای رنگ او را به زور سوار ماشین کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

تنها پس از گذشت 12 ساعت از آغاز رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، فرد ناشناسی با پدر سینا تماس گرفت و عنوان کرد که تنها در ازای دریافت 200 هزار دلار، حاضر به آزادی سینا می‌باشد و تهدید کرد که اگر موضوع به پلیس اطلاع داده شود .... .

در همان تحقیقات اولیه و با انجام اقدامات پلیسی ویژه و همکاری خوب خانواده سینا با کارآگاهان، هویت یکی از ربایندگان به نام «صمد . ب» (29 ساله) شناسایی شد و در تحقیقات از خانواده سینا مشخص شد که صمد، به واسطه اینکه تا چندی پیش و به مدت چند سال در طبقه دوم محل سکونت شاکی پرونده (خانواده سینا) به عنوان مستأجر زندگی می کرده، اطلاعات کاملی از اعضای خانواده و همچنین وضعیت مالی شاکی پرونده دارد. از این رو اقدامات لازم جهت شناسایی محل سکونت صمد آغاز و در کمترین زمان، محل سکونت وی در همان شهرک ولی عصر(عج) شناسایی شد.

این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که در تحقیقات بعدی کارآگاهان، مشخص شد که خانواده صمد در روز اول بهمن امسال با مراجعه به کلانتری 153 شهرک ولی عصر(عج) در خصوص فقدان وی اقدام به طرح شکایت کرده و پرونده جداگانه‌ای با موضوع فقدان در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص یکی از متهمان این پرونده (صمد . ب)، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد وی در محدوده سه راه آذری شدند، اما به جهت شناسایی دیگر اعضای گروه آدم ربایان و به ویژه محل نگهداری نوجوان ربوده شده، کنترل نامحسوس صمد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

پس از کنترل نامحسوس صمد و با انجام اقدامات گسترده پلیسی، محل نگهداری سینا در یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران شناسایی شد و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به این شهر اعزام شدند.

با شناسایی محل نگداری سینا و اطمینان از سلامت وی، هویت یکی از اعضای گروه ربایندگان به نام «سعید . خ» (22 ساله و از اتباع افاغنه) نیز شناسایی می‌شود و همزمان، هویت سومین عضو گروه آدم ربایان به نام «وحید . ن» (18 ساله و از اتباع افاغنه) نیز در تهران مورد شناسایی قرار گرفت.

ماموران و کارآگاهان پس از شناسایی تمامی اعضای گروه ربایندگان و اطمینان از سلامت سینا، در ساعت 9 شب بیست و یکم بهمن ماه، در دو عملیات همزمان در تهران و شمال کشور، «صمد و وحید» و همچنین سعید را به صورت جداگانه دستگیر کردند و موفق شدند سینا را به سلامت آزاد کنند. این در حالی بود که صمد و وحید در جاده دماوند - سوار بر یک دستگاه خودرو پژو پرسیا نقره ای رنگ متعلق به متهم اصلی پرونده – و سعید نیز در در محل نگهداری سینا (واقع در یک ویلای استیجاری) دستگیر شدند.

کشف تمامی پرونده‌های آدم‌ربایی 5 سال اخیر پایتخت بدون پرداخت یک ریال

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم اصلی پرونده به طراحی آدم ربایی اعتراف و انگیزه خود را صرفاً انگیزه‌های مالی عنوان کرد.

محمدیان با اشاره به عملکرد پلیس آگاهی تهران بزرگ در مبارزه با آدم ربایی نیز عنوان داشت: با پیش بینی امکانات ویژه پلیسی و همچنین آموزش تیم‌های ویژه مبارزه با آدم ربایی در پلیس آگاهی تهران بزرگ، در طول 5 سال گذشته تمامی پرونده‌های مرتبط با موضوع آدم ربایی در سطح شهر تهران بزرگ بدون پرداخت حتی یک ریال به ربایندگان کشف، افراد ربوده شده آزاد و متهمین دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم پرونده به مشارکت در آدم ربایی، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم مبارزه با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.