آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با تأکید بر این که امروز شیعه ستیزی فراوان شده است،‌ گفت: با وجود همه تبلیغات ضد شیعه مکتب اهل بیت در حال ترویج بوده و این مسأله نشان دهنده حقانیت اهل بیت(ع)‌ است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: اعمال و رفتار صحیح بهترین تبلیغ برای مکتب تشیع است

به گزارش ایسنا)منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مستبصران، با بیان این‌که خداوند به شما لطف کرده که در این مسیر قرار گرفته‌اید، افزود: از نظر رفتار و گفتار باید متفاوت از گذشته باشید تا وقتی مردم شما را می‌بینند متوجه تغییر و تحول در رفتار شما نسبت به گذشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اعمال و رفتار صحیح شما بهترین تبلیغ برای مکتب تشیع است و دیگران را به سوی مذهب اهل بیت(ع) دعوت می‌کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت توجه به کسب معلومات درباره مکتب اهل بیت(ع) تأکید کرد و افزود: باید ویژگی‌های رفتاری و سیره امام علی(ع) را مطالعه و در صدد ترویج آن برآیید.

وی با بیان این‌که امروز دشمنان سعی در نفی فضائل و مناقب حضرت علی(ع) دارند، گفت: دشمنان نمی‌گذارند مردم از فضائل حضرت باخبر شوند از این رو ما باید سعی کنیم تا سیره و اخلاق امیر مؤمنان را ترویج دهیم.

این مرجع تقلید بر ضرورت مطالعه و انس بیشتر با نهج‌البلاغه تأکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا سخنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه ترویج پیدا کند و اگر دیگر بیانات حضرت علی(ع) نبود همین نهج البلاغه برای ما کافی بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که برخورد شما با دیگر مذاهب باید به دور از توهین و اهانت به مقدسات آنها باشد، گفت:‌ نباید به مقدسات مذاهب دیگر توهین کرد و قطعا خداوند و امام زمان(عج) نیز راضی به این مسأله نیستند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که امروز شیعه ستیزی فراوان شده است،‌ گفت: یکی از رجال سیاسی آمریکا بیان کرده که بگذارید داعش شیعیان و مسلمانان را بکشند و بهترین گزینه این است که داعش در بغداد حضور پیدا کرده و شیعیان را قتل عام کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که امروز مکتب اهل بیت(ع) در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی در حال پیشرفت است، گفت: با وجود همه تبلیغات ضد شیعه مکتب اهل بیت در حال ترویج است و این مسأله نشان دهنده حقانیت اهل بیت(ع)‌ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.