مردم بحرین در راستای آغاز برنامه های گرامیداشت چهارمین سالگرد انقلاب خویش چهارشنبه شب فریاد "الله اکبر" در مناطق مختلف این کشور سر دادند.

فریاد «الله اکبر» در سراسر بحرین طنین انداز شد

به گزارش  تسنیم، به نقل از رسانه‌های بحرینی، اعتصاب گسترده و سراسری مردم بحرین از چهارشنبه شب به مدت سه روز آغاز شد.

این اعتصاب در راستای گرامیداشت چهارمین سالروز انقلاب مردمی بحرین مصادف با 14 فوریه و تاکید مجدد بر لزوم تحقق خواسته های مشروع و قانونی مردم برگزار می شود.

اولین برنامه در چارچوب اعتصاب گسترده چهارشنبه شب با برگزاری تظاهرات شبانه، خاموش کردن چراغهای بیرونی خانه ها و سردادن فریاد الله اکبر در مناطق مختلف بویژه سار، ستره، البلاد القدیم شهر منامه، الدیه و سلماباد آغاز شد.

فروشگاهها و همه مسیرها و خیابانها نیز بسته شد. نیروهای انقلابی بحرین همچنین از مردم خواستند تا از رفتن به محل کار و دانشگاه خودداری کنند. این درخواست در عین حال بخش بهداشتی و درمانی را شامل نمی شود.

نیروهای انقلابی در راستای اعتصاب سراسری سه روزه همچنین از مردم خواسته اند تا از خرید و فروش کالا و سوخت زدن در پایانه های فروش فرآورده های سوختی خوداری کرده و در میادین حضور بهم رسانند.

برنامه های ویژه گرامیداشت چهارمین سالگرد انقلاب درحالی برگزار می شود که همزمان مناطق مختلف بویژه منطقه البلاد القدیم زادگاه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین شاهد برگزاری تظاهرات گسترده برای تاکید بر لزوم آزادی وی بود.

رژیم بحرین از 28 دسامبر سال گذشته شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی را بازداشت کرده است.

بازداشت این رهبر انقلابیون بحرینی پس از آن صورت گرفت که وی مردم را به برگزاری تظاهراتی در محکومیت انتخابات پارلمانی فرمایشی در کشور که در ماه دسامبر گذشته و با تحریم گسترده مردمی برگزار شد، فراخوانده بود.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با هم دستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است.

رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است. نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ ها هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.