یک منبع نزدیک به دولت مصر اعلام کرد بعد از توافق مصر با روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای، چین نیز در مصر تأسیسات هسته‌ای احداث خواهد کرد.

چین و روسیه در مصر نیروگاه هسته‌ای می‌سازند

به گزارش فارس، منابع نزدیک به پروژه هسته‌ای مصر اعلام کردند که این کشور با وجود امضای قرارداد با روسیه برای ساخت نیروگاه هسته‌‌ای به دنبال ساخت نیروگاه دیگری با همکاری چین در منطقه «الضبعه» است.

پایگاه خبری «الشروق» مصر، به نقل از این منابع گزارش داد که توافق با چین نیز با توافقی که با روسیه صورت گرفته مشابه است و بر اساس تصمیمات دولت مصر که در طی چند ماه گذشته اتخاذ شده احتمالا مصر 8 نیروگاه هسته‌ای در کشورش بنا کند.

بر همین اساس قرار است طی چند روز آینده هیأت بلندپایه‌ای از مصر به ریاست «خلیل یاسو» رئیس سازمان انرژی اتمی مصر و «حسین محمود» معاون وزیر برق و انرژی این کشور برای بررسی جزئیات ساخت نیروگاه هسته ای به مسکو سفر خواهند کرد.

یک کارشناس مصری در همین زمینه گفت که ساخت نیروگاه هسته‌ای به همکاری روسیه در مصر نشان‌دهنده این مسأله است که لابی اسرائیلی در محروم کردن مصر از دست‌یابی به انرژی اتمی بازمانده است بر همین اساس امکان تلاش آمریکا برای رقابت با مسکو بر ساخت نیروگاه هسته‌ای در مصر وجود دارد.

روز چهارشنبه (11 فوریه) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که به قاهره سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره اعلام کرد که روسیه در مصر نیروگاه هسته‌ای خواهد ساخت (جزئیات بیشتر).

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.