شیخ «نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در ایران « تابش نور» بود و رویکرد تسلیم پذیری و اراده حاکم غربی درمنطقه را به مقاومت و اراده ملت ها تغییر داد.

انقلاب اسلامی،رویکرد تسلیم پذیری درمنطقه را به مقاومت و اراده ملت ها تغییر داد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم روز جمعه در مراسم جشن فارغ التحصیلی موسسه فرهنگی « سیده نساء العالمین» در مجمع امام حسن مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت خاطرنشان کرد:نام جمهوری اسلامی ایران امروز یادآور موفقیت های بزرگ در زمینه های سیاسی، علمی ، فرهنگی و اقتصادی است.


وی اظهارداشت : اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نبود، ما روز به روز عقب مانده تر می شدیم و تحت تاثیر طرح های غربی و اسراییلی که هدفشان سیطره بر ما است، نابود شده بودیم. 

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری ازسخنان خود، عملیات ویژه اخیر نیروهای مقاومت اسلامی درکشتزارهای اشغالی را موجب افتخار حامیان مقاومت، آزادگان و شرافتمندان در جهان دانست و تصریح کرد: این عملیات بدون درنظر گرفتن تعداد تلفات اسراییلی ها، موجب بازدارندگی دشمن صهیونیستی شد و اسراییل کاملا دریافت که نمی تواند در هرجا و هر زمانی دست به تجاوز بزند.

شیخ نعیم قاسم گفت: صهیونیست ها دریافتند که در معرض خطرهای بزرگی قرار دارند و کسانی که با آنها نبرد می کنند به جز خداوند متعال از هیچ کس نمی ترسند و حاضر هستند وارد معادلات سخت و پیچیده شوند تا اسراییل نتواند به اهدافش دست یابد. 

وی با بیان اینکه « ابتکار عمل امروز در دست اسراییل نیست و آنها در مقابل پایداری و مقاومت حزب الله مبهوت و سرگردان شده اند»، افزود: رسانه های صهیونیستی از آنچه اکنون در محور جنوب سوریه و منطقه القنیطره جریان دارد، ابراز نگرانی می کنند درحالیکه می دانند جنگ در این منطقه ( مثلث ریف های دمشق ، قنیطره و درعا) علیه گروه های القاعده و النصره است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به شکست های گروه های مسلح و تلفات زیاد آنها و آزادی شهرک ها و روستاها اشاره و تاکید کرد که این عملیات نتایج بسیار بزرگی در این منطقه به همراه خواهد داشت. 

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: تجربه ها و گذشت زمان ثابت کرده است که مقاومت قدرتمند قادر است القاعده و شاخه های آن از النصره تا داعش را ساقط کند و طرح اسراییلی را ناکام سازد.

وی گفت: اگر مقاومت در کشوری باشد از آن حمایت می کند اما اگر ضعف و روحیه تسلیم پذیری حاکم باشد، تکفیری ها بسرعت سیطره پیدا می کنند زیرا در میدانی می جنگند که کسی در مقابلشان نمی ایستد. 

معاون دبیرکل حزب الله دربخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد که گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل خوب، مثبت و سازنده بوده و جدی بودن دو طرف برای ادامه گفت وگو را لمس کرده ایم.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه دو طرف به کارشکنی های کسانی که خواستار گفت وگو نیستند ویا از آن ضرر کرده اند، اعتنایی نمی کنند، افزود: الحمد لله نشانه های مثبت این گفت وگو و به ویژه کاهش تنش ها ظاهر شده و ان شاء الله شاهد نتایج مثبت تری خواهیم بود.

وی به اهمیت ثبات امنیتی و سیاسی درلبنان تاکید کرد و گفت که طرف های مختلف لبنانی براساس یک تصمیم سیاسی برادامه این ثبات توافق کرده اند و یک اجماع منطقه ای و بین المللی نیز وجود دارد که ثبات در لبنان به نفع همه است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: باید از این ثبات برای بهبود روند فعالیت موسسات رسمی و قانونی استفاده کنیم و امروز به دلیل گشایش سیاسی دولت لبنان هرچند کند به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.