جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن توضیح درباره نحوه پروژه‌های تحقیقاتی در ازای کسر خدمت اینکه گفته می‌شود مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز می‌توانند با ارائه پروژه می‌توانند کسر خدمت دریافت کنند را تکذیب کرد.

توضیح سردار کمالی درباره کسرخدمت پروژه‌های مشمولان دارای مدرک کارشناسی
DSC_0142.jpgسردار موسی کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اینکه آیا مشمولان دارای مدرک کارشناسی می‌توانند با دادن پروژه، کسر خدمت دریافت کنند یا خیر؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد. تنها مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر از آن که واجد شرایط هستند می‌توانند در مسائل دفاعی و امنیتی پروژه‌ای تحقیقاتی بدهند که در صورت تایید هیات داوران بین دو تا 19 ماه کسر خدمت به آنان داده می‌شود.

به گفته وی، میزان این کسر خدمت‌ها براساس کار، تحقیقات، محتوا و دیگر فاکتورهایی است که از سوی هیات داوران در پروژه تحقیقاتی سنجیده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خبرهایی که درباره اعطای کسر خدمت به مشمولان دارای کارشناسی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی منتشر شده صحت ندارد، گفت: البته درخصوص مشمولان نخبه که نخبگی آنها به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشد، چنین موضوعی مطرح نیست و این افراد از آنجایی که نخبه هستند با هر مدرک تحصیلی که دارند می‌توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشگری و کشوری از کسر خدمت برخوردار شوند.

کمالی درباره اینکه چه نوع کارتی به این دسته از افراد که در ازای دریافت پروژه کسر خدمت گرفتند داده می‌شود، گفت: کارتی که به این افراد تعلق می‌گیرد کارت پایان خدمت است. این افراد تنها باید دوران آموزشی و نیز مدت باقیمانده از سربازی با احتساب میزان کسر خدمت را طی کرده و در نهایت کارت پایان خدمت به آنان داده خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا افراد نخبه می‌توانند پروژه‌ای را از قبل انجام داده و برای کسر خدمت ارائه دهند، گفت: فرد باید پروژه‌اش را به یکی از نیروهای مسلح ببرد و در آنجا با توجه به موضوعاتی که به او ارائه می‌دهند و تحت نظارت سازمان مربوطه، پروژه‌اش را انجام دهد اما ممکن است فرد پس از پایان تحصیلاتش در پروژه یک ساله‌ای که برایش تعیین شده، پروژه‌اش را استارت بزند، اما در هر صورت باید این پروژه به تایید مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح رسیده و علاوه بر اینکه تحت نظارت آنها انجام می‌شود همسو با موضوعاتی باشد که از سوی این مراکز اعلام شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.