نماینده مردم اراک مخالف " کلیات لایحه بودجه ۹۴" افزود: گفته شده خانوارهایی که تا ۲.۵ میلیون تومان حقوق دارند از یارانه برخوردار شوند چه تضمینی هست برای خانواده‌هایی که با شش نفر همین میزان در نظر گرفته شود.

نظارتی بر پرداخت مالیات افرادی مانند بابک زنجانی وجود ندارد

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه نظارت خاصی برای پرداخت مالیات‌ها برای افراد پردرآمد وجود ندارد، گفت: افرادی مانند بابک زنجانی یا مربی تیم فوتبال درآمد بالایی دارند اما در پرداخت مالیات نظارت‌های قانونی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری که در مخالفت با کلیات لایحه بودجه صبحت می‌کرد، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مالیات‌ها در بودجه اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید مردم با مشکلاتی از قبیل رکود اقتصادی و مسائل تورمی مواجه هستند، چه افزایش درآمدی برای مردم وجود داشته است که تصمیم داریم بخشی از مالیات‌ها را افزایش دهیم.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: بهتر است به سراغ دلال‌ها و واسطه‌هایی که پول‌هایی را از دولت می‌گیرند و فرار مالیاتی دارند برویم؛ زیرا افرادی هستند که درآمد آنها بسیار بالاست مانند بابک زنجانی یا مربی تیم فوتبال اما در پرداخت مالیات متاسفانه نظارت، قانون یا آیین‌نامه‌ای برای این قبیل افراد وجود ندارد.

وی به مساله وام ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در مجلس در این خصوص پاسخگو بود اما متاسفانه اقدامی که باید انجام شود صورت نگرفته است چرا که کمتر از مبلغ 10 میلیون تومان نمی‌تواند راهگشایی برای جوانان باشد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی همچنین به مساله تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان می‌گویند که به این موضوع توجه شده است اما بسیاری از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مجموعه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند املاک مازادی دارند که هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌کنند.

آصفری گفت: گرچه امروز با کاهش قیمت نفت یا عدم فروش نفت مواجه هستیم اما معتقدیم اقتصاد مقاومتی یعنی از امکاناتی که داریم باید بهینه استفاده کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اشتغالزایی را از دیگر عواملی عنوان کرد که باید در بودجه برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: خانواده‌های بسیاری هستند که با مشکل اشتغال مواجه هستند و این در حالی است که متاسفانه برخی بانک‌ها پول مردم را به عنوان قرض‌الحسنه می‌گیرند اما سود نمی‌دهند و بعد مجدد همان پول مردم را با درصد سود بالاتری در اختیار مردم می‌گذارند که متاسفانه هیچ نظارتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه‌هایی وجود دارند که توانایی خوبی در رقابت‌پذیری و نیز ارائه تسهیلات دارند، گفت: اما متاسفانه با عدم تسهیلات از سوی صنایع مواجه هستیم و به جای اینکه 30 درصد از منابع خود را استفاده کنند صددرصد آن را به کار می‌گیرند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به مساله هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار کرد: گفته شده خانوارهایی که تا 2.5میلیون تومان حقوق دارند از یارانه برخوردار شوند. چه تضمینی وجود دارد که برای خانواده‌های که دارای شش نفر عضو است همین میزان در نظر گرفته شود و برای خانواده‌ای که دو نفر عضو دارد نیز همین مبلغ و این با هیچ منطقی سازگار نیست.

آصفری در پایان بر توجه به مساله اوراق مشارکت وقفی در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: سال گذشته مردم در این مساله مشارکت خوبی داشتند اما امسال حذف شده و توجهی به این مساله صورت نگرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.