۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 265229

وزیر بهداشت بابت دادن اعتبارات برای اجرای گام‌های دیگر طرح تحول سلامت ابراز نگرانی کرد و گفت: خیلی خدا رحم کرد که بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج را شروع نکردیم، چون ممکن بود پیش مردم از این بابت خلاف‌گو و خجالت زده شویم.

خطری که از بیخ گوش وزیربهداشت گذشت

 سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، دلایل عدم اجرای کامل بسته حمایت از بیماران صعب‌العلاج را اعلام کرد و گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات ما به دستمان نرسیده است که رقمی نزدیک به 3 تا 4 هزار میلیارد تومان است و باید در اختیارمان قرار گیرد و امیدواریم در ماه‌های پایانی سال داده شود.

وی ادامه داد: خیلی خدا رحم کرد که این بسته را شروع نکردیم، اگر آغاز کرده بودیم اکنون پولش را نداشتیم و خدای نکرده پیش مردم ممکن بود از این بابت خلاف‌گو و خجالت زده شویم.

وزیر بهداشت: پول هنوز در اختیارمان قرار نگرفته البته اگر دقیق به این بسته حمایتی نگاه کنیم بخش‌هایی از آن آغاز شده است، داروهایی که در لیست بیمه آمد و حمایتهایی که بین 70 تا 90 درصد انجام شد از جمله اقداماتی است که انجام شده اما ما علاقمند بودیم که بیش از این‌ها باشد.

هاشمی تصریح کرد: اعتبار 120 میلیارد تومانی نیز قرار است به مراکز درمانی این بیماران برود تا تجهیز شوند در این صورت می‌توانیم وعده‌ای که به بیماران شیمی درمانی داده‌ایم تا در مراکز مشخصی خدمات دریافت کنند و از مطب‌ها جمع شوند را سال آینده اجرا کنیم.

وی گفت: این اعتبارات زیرساختها را آماده می‌کند اما اگر پول برسد وعده‌ها عملیاتی می‌شوند و راه حل‌های موجود بستگی به تصمیم مجلس دارد، دولت تصمیم خود را گرفته، برنامه‌ای برای سلامت داشته که تدوین کرده و اعتباراتش پیش‌بینی شده بنابراین انتظار این است که مجلس ما را همراهی کند، مطمئن هستیم که این اتفاق خواهد افتاد اما اگر نشود مجبوریم به مردم بگوییم که نتوانسته‌ایم آن را اجرا کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا از جابجایی اعتبارات و از محل‌های دیگر تامین خواهد شد، گفت: محل دیگری نیست، کارهایی که آغاز شده باید ادامه پیدا کند و انتظار ما این است حلقه‌های دیگر این طرح هم اجرا شود بنابراین باید اعتبارات آن را تامین کنند و وظیفه ما فقط انجام صحیح کار است.

هاشمی ادامه داد: من دیگر نباید هر روز نگران پول باشم و به مجلس، خزانه و سازمان مدیریت بروم و به دنبال اعتبارات این طرح باشم،پس چه زمانی کشور را اداره کنیم، انتظار این است که پول آن بیاید.
منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.