انقلاب اسلامی نه تنها ساختار‌های موجود در ایران را به هم زد که حتی دل‌های ایرانیان مومن و موحد را هم منقلب کرد.

انقلاب اسلامی ساختار‌های موجود در ایران را به هم زد

رییس مجلس در پیامی، قیام شجاعانه مردم تبریز که از ۲۹ بهمن ۵۶ تا ۲۲ بهمن ۵۷ ادامه یافت،را موجب شکل گیری سلسله قیام‌های بعدی در سراسر ایران دانسته است که با پیروزی انقلاب اسلامی به ‌‌‌نهایت خویش نایل شد.

به گزارش ایلنا علی لاریجانی،در پیامی به همایش نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، آورده است: بی‌ترید انقلاب اسلامی ایران اثرگذار‌ترین و مهم‌ترین حادثه قرن اخیر است که با برهم زدن بسیاری از معادلات جهانی، طرحی نو و بی‌بدیل را به جهانیان عرضه کرد. در روزگاری که دنیا به دو بلوک کمونیسم و لیبرالیسم دسته بندی می‌شد و لیبرال دموکراسی غربی با فتح تدریجی سوسیالیسم و کمونیسم، ادعای پایان تاریخ و رسیدن بشر به کامل‌ترین و ایده آل‌ترین حالت ممکن را داشت، به ناگاه طوفان این انقلاب از مهد تمدن و تحولات جهان، منطقه، بین النهرین تا ماوراءالنهر برپاخاست و تمامی پیش فرض‌های نخبگان و اندیشمندان و تحلیلگران نظام سلطه و اربابان زر و زور و تزویر را درهم ریخت.

در ادامه این پیام آمده است: انقلاب اسلامی نه تنها ساختار‌های موجود در ایران را به هم زد که حتی دل‌های ایرانیان مومن و موحد را هم منقلب کرد، نهضتی که با اصل اساسی «نه شرقی، نه غربی» و با تاکید بر باز تولید ارزش‌های نو، هنجارهای ایمانی، انقلابی و اسلامی را برای مردم خود به ارمغان آورد.

در بخش پایانی این پیام نیز آورده شده: این همایش حقیقتا فرصت مغتنمی است تا با نگاهی عالمانه و دقیق، تاریخ نانوشته انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش اقشار مختلف موثر در آن از جمله روحانیون، بازاریان و طیف‌های مختلف تبیین گردد و تاریخ شفایی انقلاب عظیم اسلامی، پیش از آنکه به دست فراموشی سپرده شود، نگارش شده و با یک روش‌شناسی علمی عوامل ظهور و بروز این قدرت نرم و نیز چگونگی تقویت و رشد آن برای آیندگان تدوین شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.