یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت رسانه‌های اروپایی و آمریکایی در مورد قتل سه جوان مسلمان در آمریکا، آن را نشان دهنده برخورد دوگانه غرب با عملیات‌های تروریستی عنوان کرد.

انتقاد آصفری از برخورد دوگانه آمریکا با قتل 3 جوان مسلمان در این کشور

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو باایسنا،اظهار کرد: برخوردی که با مسلمانان در برخی کشورهای غربی و اروپایی صورت می‌گیرد نشان از یک سناریو و برنامه حساب شده دارد. ما روز به روز شاهد ترویج دین مبین اسلام در دنیا هستیم و روی‌آوری ملت‌های مختلف به دین اسلام در حال افزایش است؛ لذا وحشتی در برخی قدرت‌های مستبد و مستکبر افتاده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند در مرحله اول نوعی اسلام‌هراسی را در منطقه به راه بیندازند. بر همین اساس جریاناتی مثل داعش و تکفیری‌ها را سازماندهی و تجهیز کردند که به جان مسلمان‌ها بیفتند و چهره اسلام را در دنیا بد و زشت جلوه دهند و در مرحله دوم هم می‌خواهند با این اقدامات جلوی ترویج و روی آوری جوانان به اسلام را بگیرند که نمونه‌اش جنایتی است که در آمریکا شکل گرفته و سه نفر دانشجو را به قتل رساندند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه خون ملت‌های مسلمان مورد احترام است، ادامه داد: اقدامات تروریستی از هر نوع آن به نظر ما محکوم است، چه حرکتی که در فرانسه در مورد روزنامه شارلی ابدو شکل گرفت و چه اقدامی که در آمریکا صورت گرفته است اما این برخورد دوگانه غرب با این دو عملیات تروریستی نشان از سیاست‌های تدوین شده و با برنامه‌ای است که به خصوص آمریکایی‌ها آن را دنبال می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌های اروپایی و آمریکایی آنقدر که به موضوع روزنامه شارلی پرداختند به موضوع سه جوانی که در آمریکا کشته شدند توجه نکردند و این هم در ادامه سناریوی غربی‌ها ارزیابی می‌شود.

آصفری تاکید کرد: مجامع بین‌المللی و سازمان ملل باید نسبت به اینگونه اقدامات موضع‌گیری کنند و جلوی سکوت رسانه‌ای و همچنین سکوت دولت‌های منطقه را بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت آمریکا باید نسبت به این پارادوکس پاسخگو باشد، گفت: آمریکا که توان تامین امنیت شهروندانش را ندارد چطور به خود جرات می‌دهد که به عراق، افغانستان و کشورهای دیگر نیرو اعزام کند؟ بهتر است به جای این کار تمام هم خود را برای تامین امنیت شهروندانش به کار بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.