سفیر ایران در باکو از برگزاری اجلاس آتی معاونین وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر در ماه آینده در باکو خبر داد.

دستاوردهای سفر یک روزه ظریف به باکو

محسن پاک آیین، سفیر ایران در باکو در گفت‌وگو باایسنا،درباره دستاوردهای سفر یک روزه ظریف به جمهوری آذربایجان و دیدار با مقامات سطوح عالی آذری گفت: دیدارهای رسمی صبح روز دوشنبه آغاز شد. محمدجواد ظریف با الهام علی اف رییس جمهور، اوقتای اسداف رییس مجلس ملی، آرتور راسی زاده نخست وزیر و المار محمدیاروف وزیر خارجه آذربایجان دیدار کرد. طرفین در این دیدارها درباره اجرای توافقات در زمینه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی فی مابین رایزنی کردند. همچنین در باره مسایل منطقه‌ای گفت‌وگو شد و دو کشور دیدگاه‌های مشترک خود در خصوص مبارزه با افراط‌گری و تروریسم را مورد تاکید قرار دادند و درخصوص امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم محورهایی برای همکاری مشخص شد.

وی ادامه داد: در این دیدارها بر همبستگی ایران و آذربایجان از نظر تاریخی، زبانی، دینی و فرهنگی تأکید شد. همچنین مسأله تقویت مناسبات دوجانبه مورد مذاکره قرار گرفت.

همچنین، وضعیت حل و فصل مناقشه ارمنستان و آذربایجان به اطلاع مهمان رسانده شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار گفت: در دو سال اخیر نزدیک به 20 وزیر ایرانی به آذربایجان سفر نموده است. توسعه مناسبات دوجانبه در همه زمینه ها ضروری به نظر می رسد...

سفیر ایران در باکو اضافه کرد: در مجموع گفت‌وگوهای دوجانبه در این سفر را می توان موفقیت آمیز ارزیابی کرد .مناسبات ما با آذربایجان در حد قابل قبولی است. در آداب و رسوم ما شباهت زیادی وجود دارد. ما می خواهیم که این مناسبات بیشتر از این توسعه یابد. در دو سال اخیر بیش از 20 وزیر ایرانی به آذربایجان سفر کرده است. ما باید در خصوص مبارزه مشترک با تروریسم و تأمین امنیت در منطقه همکاری داشته باشیم. اجلاس آتی معاونین وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر ماه آینده در باکو برگزار خواهد شد و در چارچوب این اجلاس قرار است دیدارهای دوجانبه ای برگزار شود و امیدواریم تفاهمات خوبی انجام شود. برگزاری نشست سه جانبه معاونین وزرای خارجه ترکیه، آذربایجان و ایران نیز در دستور کار است و نشست آتی در آینده نزدیک در ایران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.