قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به این که طبق اعلام بانک کشاورزی در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان در حساب دهیاری‌های استان پول موجود است، افزود: دهیاری‌ها باید این اعتبارات را به نحوی شایسته مدیریت کرده و پروژه‌های عمرانی را اجرایی کنند.

10 میلیارد تومان در حساب دهیاری‌های آذربایجان شرقی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با تاکید بر استمرار نظارت فنی بر پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در سطح استان، از دهیاران خواست اعتبارات تخصیص یافته برای عمران و آبادی روستاها را به نحو شایسته مدیریت کنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت موارد فنی و مهندسی در پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها، تصریح کرد: برای اجرای صحیح و اصولی پروژه‌های عمرانی لازم است همه فرمانداران استان یک معاون عمرانی منصوب کنند و یا این که حتما از مشاوران فنی بهره‌مند شوند.

پورمهدی یادآور شد: در دهه فجر امسال حدود 3 میلیارد تومان اعتبار از بابت هزینه‌های حمل و نقل و تعمیرات به دهیاری‌های استان مساعدت شده است و باید نظارت‌های لازم برای هزینه کرد این اعتبارات انجام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به این که طبق اعلام بانک کشاورزی در حال حاضر بیش از 10 میلیارد تومان در حساب دهیاری‌های استان پول موجود است، افزود: دهیاری‌ها باید این اعتبارات را به نحوی شایسته مدیریت کرده و پروژه‌های عمرانی را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور و محدودیت منابع دولتی لازم است دهیاران مردم را توجیه کنند که در مواردی مانند احداث راه‌ها، مساجد، پل‌ها و  مشارکت موثرتری داشته باشند که در غیر این صورت نخواهیم توانست کاری از پیش ببریم.

پورمهدی با اشاره به وضعیت مناطقی مثل کلیبر و خداآفرین خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های ذیربط باید امکانات موجود را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های این مناطق به‌کار گیرند و مردم هم باید مشارکت جدی داشته باشند تا اعتبارات با مهندسی مناسب و مطالعات دقیق پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری هم در این جلسه گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین در سال 1392 را ارایه کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اعتبارات مناسبی از محل‌های مختلف در روستاها و شهر‌های استان توزیع شده، اما با وجود این اعتبارات لازم است خود مردم هم در امر آبادانی و عمران مشارکت داشته باشند، افزود: بعضا مشاهده شده است که در برخی از روستاها خود اهالی اقدام به ساخت و تعمیر پل‌ها و راه‌ها کرده‌اند که چنین اقداماتی باید ادامه یافته و تبدیل به فرهنگ شود.

یونسی گفت: در بازدید کارشناسان دفتر فنی استانداری از 124 پروژه عمرانی شهرستان کلیبر، 11 درصد از آنها جلوتر و 63 درصد عقب‌تر از برنامه زمان‌بندی شده هستند و 67 درصد از پروژه‌های خاتمه یافتنی در عمل خاتمه یافته‌اند.

ور در خصوص پروژه‌های عمرانی شهرستان خداآفرین نیز گفت: در سال 92 تعداد 87 پروژه در این شهرستان در حال اجرا بود که بر اساس گزارش بازرسان فنی، 75 درصد از آنها عقب‌تر از برنامه بوده و تنها 33 درصد از پروژه‌های قابل اتمام در عمل خاتمه یافته‌اند.

فرشی، مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی هم در این نشست درباره اقدامات انجام شده برای بازبینی و استاندارسازی آسانسورهای ساختمان‌های اداری و مجتمع‌های مسکونی گزارش داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.