عربستان به دنبال تجزیه یمن است و درگیری داخلی در این کشور را دنبال می‌کند. مقامهای سعودی تلاش دارند دیواری بین حوثی‌ها و منطقه شرقیه عربستان ایجاد کنند تا دچار بحران داخلی نشوند.

ریاض به دنبال تجزیه یمن است

 یمن، کشوری 28 میلیونی با 70 میلیون سلاح است و حوثی‌ها در انقلاب یمن وارد شدند تا آن را از انحراف بازدارند، زیرا همه مردم در یمن مسلح هستند. انصار‌ا... در بین جامعه یمن، مستضعف‌ترین قشر بودند زیرا شیعه بودند و از ناحیه اهل سنت و وهابی‌ها، تحت فشار قرار داشتند و قصد ندارند این روند ادامه یابد.

القاعده استراتژی غبارآلود کردن فضای کشورهای عربی را دنبال می‌کند تا حضور خود را تثبیت کند؛ بنابراین القاعده دشمن حقیقی حوثی‌هاست. حوثی‌ها در انقلاب یمن نقش زیادی داشتند، اما ورود شورای همکاری خلیج فارس، روند انقلاب را منحرف کرد، زیرا آنها با نگاه طایفه ای به دنبال قدرت‌یابی شیعیان نیستند و عربستان رهبری این جریان را بر عهده دارد. خروج سفیران کشورهای خارجی از یمن، یک اقدام مشترک در هماهنگی با عربستان است و قطعنامه‌ای که علیه حوثی‌ها صادر شد نشان می‌دهد که کشورهای عربی مسأله فلسطین، مصر، عراق و لیبی را کنار گذاشته و تمام تمرکزشان بر این است که اجازه ندهند، انصارا... به قدرت برسد. عربستان به دنبال تجزیه یمن است و درگیری داخلی در این کشور را دنبال می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد رنجبر خنج IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    انصار الله پیروز است به امید خدا