سهم ارزشی زعفران در کل کالاهای بخش کشاورزی حدود ۴ درصد است /در این مدت حدود ۱۰۰ تن زعفران به ارزش ۲۰۱ میلیون دلار صادر شده است.

صادرات زعفران ۴۳ درصد رشد کرد
 بیش از ۹۶ درصد از تولید زعفران دنیا مربوط به ایران است و ما در زمینه صادرات زعفران رتبه ممتاز دنیا را داریم.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت در گفتگو با ایلنا خاطر نشان کرد: هر چند ممکن است در کشمیرهند و یا افغانستان هم کشت زعفران صورت گیرد اما آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند قدرت صادرات ایران در این محصول را داشته باشند.

وی با اشاره به میزان صادرات زعفران در ۱۰ ماه سال ۹۳ افزود: در این مدت حدود ۱۰۰ تن زعفران به ارزش ۲۰۱ میلیون دلار صادر شده که به لحاظ وزنی با 22.5 درصد و به لحاظ ارزشی با ۴۳ درصد رشد همراه بوده است.

بازاری تصریح کرد: سهم ارزشی زعفران در کل کالاهای بخش کشاورزی حدود ۴ درصد است و به دلیل اینکه مصارف مختلفی در بخش غذایی، آرایشی، بهداشتی، درمانی و دارویی دارد به عنوان مزیتی برای بازار ایران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ضرورت بسته بندی و برند مناسب برای این محصول حس می‌شود گفت: کیفیت محصول برای صادرات بسیار حائزاهمیت است و به دلیل اینکه این محصول کالایی حساس است باید پروسه‌های مختلفی به لحاظ مراقبت‌هایی برای عدم آلودگی میکروبی در نظر گرفته شود که در این راستا طرح‌هایی در دولت مصوب شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.