مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با خانم مایا لامیدزه رییس انجمن تورگردانان (شرکت های گردشگری) فدراسیون روسیه دیدار و دو طرف بر توسعه همکاری ها در عرصه گردشگری تاکید کردند.

ایران و روسیه بر توسعه همکاری ها در عرصه گردشگری تاکید کردند

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در روسیه، سفیر کشورمان روز چهارشنبه در دیدار با رییس انجمن تورگردانان روسیه با وی، در خصوص راههای توسعه گردشگری بین دو کشور رایزنی کرد. 

سفیر ایران با بیان این که مبادله گردشگر بین ایران و روسیه با سطح موجود روابط دو کشور متناسب نمی باشد از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع در زمینه گردشگری خبر داد.

رییس انجمن تورگردانان روسیه نیز از همکاری با ایران در زمینه گردشگری استقبال کرده و برای توسعه این همکاری ها اعلام آمادگی کرد.

خانم لامیدزه گفت: ایران کشوری باستانی با تمدن چندهزار ساله است و در بسیاری از مناطق این کشور آثار فرهنگی بی نظیر وجود دارد که می تواند توجه و علاقمندی هر گردشگری را جلب کند.

وی افزود: گردشگران روس که به ایران سفر کرده اند خاطرات به یاد ماندنی از این کشور دارند و از این امر می توان برای تبلیغات جاذبه های گردشگری ایران استفاده کرد.

وی همچنین گفت که بزودی به همراه مدیران هفت شرکت بزرگ روسی عازم ایران خواهد شد . 

به گفته رییس انجمن تورگردانان روسیه ، قرار است این گروه ضمن بازدید از شهرهای توریستی در ایران قراردادهای مهمی با همتایان خود در زمینه گردشگری منعقد نمایند. 

این سفر با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و انجمن تورگردانان روسیه به نمایندگی از شرکت های توریستی روسیه تنظیم شده است.

سفارت ایران در مسکو در ماههای اخیر گامهای عملی برای توسعه همکاری گردشگری میان ایران و روسیه برداشته از آن جمله پخش برنامه های کوتاه تبلیغاتی حاوی جاذبه های گردشگری ایران در برخی شبکه های تلویزیونی روسیه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.