قدس آنلاین : عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصل یارانه برای کمک به تولید است و مجلس یکشنبه هفته آینده درباره چگونگی حذف یارانه پردرآمدها اظهار نظر می کند.

مجلس یکشنبه هفته آینده درباره چگونگی حذف یارانه پردرآمدها اظهار نظر می کند / شیوه پرداخت یارانه ها عادلانه و هدفمند نبوده است

به گزارش قدس انلاین از اصفهان ، حمیدرضا فولادگر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: معتقدم برای ورود به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها باید این رویه تجدیدنظر شود و صرفا حذف یک دهک نباید مورد نظر باشد چرا که باید به صورت جدی در خصوص نحوه پرداخت‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: دولت با مساله حذف دهک‌های پردرآمد بسیار با احتیاط برخورد کرد .

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست دولت برای اجرای قانون هدفمندی در بودجه ۹۴ گفت: از اعتباراتی که در لایحه بودجه ۹۴ در نظر گرفته شده است، اینگونه برداشت می شود که دولت همان روند افزایش قیمت حامل های انرژی را در سال آینده با شیب بیشتری نسبت به امسال ادامه خواهد داد ، اما به سقف قیمت تمام شده نمی رسد.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ درآمد پیش بینی شده ۴۸ هزار میلیارد تومانی از محل حامل های انرژی محقق نشد، گفت: تحقق درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمندی در سال ۹۳ مستلزم افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت حامل های انرژی بود، اما دولت به طور متوسط قیمت حامل های انرژی را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داد.

فولادگر با اشاره به کاهش یارانه تولید در بودجه سال ۹۴ ، گفت: دولت در سال ۹۳ یارانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای تولید در نظر گرفته بود که البته محقق نشد اما برای سال آینده دولت این رقم را به نصف کاهش داده و ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه برای بخش تولید، حمل و نقل، بهینه سازی مصرف انرژی در نظر گرفته است.

وی که معتقد است تاکنون شیوه پرداخت یارانه ها عادلانه و هدفمند نبوده است ، گفت: مجلس یکشنبه هفته آینده درباره چگونگی حذف یارانه پردرآمدها اظهار نظر می کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می تواند نحوه پرداخت یارانه ها را تغییر داده و از شیوه های غیر نقدی استفاده کند، به طور مثال کمک به زیرساخت های مسکن و اشتغال و بیمه را در دستور کار خود قرار دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فففففف IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 0
    چرا دولت ازسرمایه دارها و پولدارها ترسید و نتوانست آنها را حذف کند و مستقیم آمد سراغ کارمند وکارگر بدبخت ، آیا شناسائی پولدارها کارخانه دارها دولتیها وزی ورزا و نمایندگان مجلس سخت بود؟
  • قاسم علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    والا اونجور که اعلام می کنند پردرآمدها یعنی افرادی که بیش از 2.5 میلیون تومان درآمد ماهانه دارند ؛ من که از این موضوع فقط فهمیدم به جز وزرا ،نمایندگان مجلس ، نور چشمی ها و شهردارها ، استاندارها و شورای شهری ها بقیه مردم زیر خط فقر زندگی می کنند و بدبخت به حساب می آیند!یعنی اکثریت مردم کشور ما بدبختند ... بدبخت!!!!